Klassresa med hästklass?

L

linnlinn

Hej!
Jag går 3e året på gymnaiset på linjen hästhållning. Jag behöver tips om klassresor som vi kan genomföra :) en klassresa med "inriktning häst".
Alla i klassen kan rida bra och är väldigt vana vid hästar ^^ resan kan även vara med övernattning :)

Så, någon som har några idéer? :D

Sv: Klassresa med hästklass?

Hur stor budget har ni? Hur länge vill ni vara borta som längst? Vad har ni tänkt er på ett ungefär?
Det första som slog mig hade varit att åka till Island och rida islandshästturridning där men det blir nog lite dyrt och omständigt ;)
Annars går det ju faktiskt att rida längs med ridleden i Halland valfri sträcka, ha övernattning någonstans och grillkväll osv :) Annars finns det ju en del turridningsställen i både Sverige och Danmark man kan åka till :)

Gick också hästgymnasium och åkte till Italien på ridresa med min klass sista året. Det var superkul! Bodde på en flottare hästgård lite mer åt herrgårdshållet. Vi fick vara med på en riktig hubertusjakt med terränghinder och även ett gäng hundar var med precis som det ska vara. Fick rida en hel del på deras terrängbana, vilket var superkul det också och även då "vanlig ridning" förstås. Vi hann även med en massa andra roliga saker och en del seightseeing samt en tur till närmaste staden och till Rom.

Klassen innan oss åkte till Island och red islandshäst. De uppskattade sin resa väldigt mycket också.

Vore lättare att ge tips om man visste lite mer om er :D

Vilken budget har ni och hur länge kan ni vara borta?
Vilken sorts hästhållning är ni mest intresserade av? Körning, turridning, träning?
Vill ni rida, eller bara kolla på hästar?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 326
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 567
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra... 10 11 12
Svar
223
· Visningar
11 980
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 386
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Blandraser och renraser
  • Bästa kloslipen?