Kli i pälsen

Fiorano

Trådstartare
Är det vanligt att hundar bli extra kliiga i pälsen när dom fäller? Min lilla JR har kliat sig ovanligt myckt den senaste veckan och jag kan inte hitta några otäcka djur i pälsen på henne (och katten kliar sig inte mer än normalt) och hon har inga utslag osv. Däremot fäller hon en del så det kan kanske bero på det?

Sv: Kli i pälsen

Jag skrev en tråd om detta förra veckan. Min jackrussel korsning har kliat sig som attan sista tiden men är fin i pälsen och jag hittar inga kryp.

Men vi ska iallafall till vet i eftermiddag så jag kan ju återkomma, kanske lider de av samma åkomma?

Jag hade samma problem med min JRT. Han kliade sig mycket när han fällde. Åkte till vet som kollade efter skabb och dylikt, skulle precis börja utreda ev foder/kvalsterallergi när han plötsligt hade slutat fälla och därför också slutade klia sig. Så min lille kille kliar sig mycket när han fäller helt enkelt.

jaha, så kanske det är för min då, han har enormt tjock päls. Kliet kanske försvinner om jag trimmar honom?

Min JRT-korsning kliar sig också mycket nu, jag antar att det beror på fällningen, för han fäller enormt.

Tack för alla svar! Om kliet fortsätter efter fällningen så får jag åka till vet:). Just nu har jag hundhår precis överallt och hon fäller enormt! Jag som inbillade mig att en korthårig hund skulle vara smidigt och inte så hårigt...

Vet hittade inget på min lille, men jag fick iallafall medel mot skabb utskrivet. Hoppas att det fungerar!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Jeps
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 838
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 928
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på... 2 3
Svar
57
· Visningar
6 075
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka