Klickerträning

Diabetikern

Trådstartare
Hej alla har en ponny som pga av tidigare skador inte kan ridas/köras och för att aktivera honom tänkte jag börja med lite klickerträning
Men.. och det är ett stort men det står helt still på vad jag kan lära honom?
Han har redan lärt sig Puss och High five (man tar handen, säger high five och touchar han framknä så lyfter han benet)

Någon annan som håller på med klickerträning och kan komma med tips på saker att lära in?

Tänkte när jag kommit en bit lära höger/vänster så kanske han kan följa med ut lös på tur :)
 
Target, både på pinne och handtarget.

Ptroo/whoa på ljudkommando och höjd handflata.

Backa på "vaggande finger" och ljudkommando.

Inkallning.

Yee/haw (höger/vänster) är inte det lättaste att lära in, men sitter halt och inkallning och du har ett säkert område att öva på så kan du börja ha lös.

Samma tänk som med hund egentligen, släpp inte lös en hund som du inte har bra inkallning på.
 

Liknande trådar

L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 781
Senast: NOC14
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 913
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej Jag står på ett stall där det även är en ridskola så de har en anställd som ska ta hand om ridskolehästarna, men då så ska h*n...
Svar
9
· Visningar
2 479
Senast: Kjerulfia
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 566

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp