Klimke Miller

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare 333
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 371
3

333

jag har en sadel som jag "fick" med hästen jag köpt för ett par månader sedan... Den heter klimke miller, vill veta vad det är för nåt, andra handsvärde, ja vad ni änn kan veta för jag hittar då ingen info. om detta underverk... Tack :confused:

Sv: Klimke Miller

hallå hallå, nån här? det är värt mycket om du ens bara vet något litet...

Tror att det är en sadel som Börjes sålde förut, nu tror jag inte att de har den längre i sitt sortiment.

Det är en tysk sadel, tror nypriset ligger på 9-10 000. Andrahansvärdet är lågt, för det är inget känt märke i Sverige, och utomlands är det inte heller så stort. Lädret är verkligen sådääääär och de har ett litet knepigt måttsystem, så en 17,5 är egentligen bara en 16,75" t.ex. och de har ganska smala kanaler.

"Klimke Dressage Saddle
Klimke-Miller's Dressage Saddle, developed with Dr. Reiner Klimke, the world's most famos dressage rider, this is an elegantly styled saddle for all levels of dressage. Deep, comfortable, soft seat is supportive but not constricting, allowing the rider to use his seat aids. Flap design and large knee rolls position rider's legs correctly. Unique nylon-topped "V" formation billet design provides close contact and saddle stability. Specially tanned leather is exclusive to Klimke-Miller saddles. Padded flaps and seat leather are soft and durable. Wool stuffed panels for a custom fit. Long billets. Black (1) or Brown (4). Sizes 16 1/2", 17", 17 1/2", 18 1/2". Regular and wide tree widths. No. 506502 Call for price and availability, new model being introduced."

Hittades på amerikansk site för hästsportutrustning.
Nypris ca $1300 = ca 10400SEK

Tydligen vanlig i USA, har även sett den i tyskland.

Har sålts av hästbiten i Stockholm tidigare, provsatt en för många år sedan, väldigt mjuk att sitta i och låg då på runt 8000 kr tror jag i nypris

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
867
Senast: Lisen82
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
589
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis... 2
Svar
21
· Visningar
1 229
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka