Klippa häst med koskär??

Centaur

Trådstartare
Kan man göra det?? :confused:
Börjar bli lite kris här, skären är på slipning och det verkar ta eoner innan jag får tillbaks dom. Har andra skär, men dom passar inte på maskinen. Det ända jag har är skär för ko. Går det att klippa med dom?? Nån som provat??

Vi klippte vår shettis med en koklippmaskin, det funkade men det blev lite ränder. Fast dom försvann efter en tid....

det går, tror jag har gjort det ett par gånger. blir aningens randigt, men en duktig klippare och koskär blir oftast bättre än en dålig klippare och hästskär :smirk:.
Ränderna går bort så fort du får ryktat ordentligt efter ett par dagar.

Får chansa på att prova då. Jag kan ju klippa, och hästen brukar stå lugnt. Om han blir lite ranidg är inte så farligt, hans päls växer så snabbt ut igen, och innan dess har jag förhopningsvis fått tillbaka mina hästskär!

Liknande trådar

Dressyr Jag funderar på att köpa en häst för att börja tävla dressyr. Äger just nu en Holsteiner som är sjukt fin i dressyren, men går tyvärr på... 2
Svar
30
· Visningar
2 109
Senast: cili
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ja tyvärr har mina hästar blivit en börda. De går på lösdrift jag har dom hemma och de får mat tillsyn flera gånger varje dag hovslagare... 2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 284
Senast: Squie
·
Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
2
· Visningar
1 356
Senast: Edla
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 229
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Besiktning nödvändig?