"Klippa" istället för raka ?

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Helan 38
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 166
H

Helan 38

Hej. Jag undrar om någon testat h--ks mankniv "combo" någonting, till pälsen istället för att raka hästen? Tror ni det skulle funka att tunna ut pälsen på halsen med denna kam?

Sv: "Klippa" istället för raka ?

Tror det blir rätt fult faktiskt, inget jag skulle göra på mina hästar.

Ok, det har du kanske rätt i. Har du sett det i r l?

Inte just den från hööks men har sett andra försök med div saxar och annat och det ser rent hemskt ut.

Man klipper dock med maskinerna också, det är inte fråga om att renraka hästen. Men visst blir det kort.

Det finns ju någon sk mirakelkam som man kan använda för att "skära" ur pälsen vid fällningen. Vet inte hur det funkar på en "fast" vinterpäls dock...

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
742
Senast: Jeps
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför... 2
Svar
22
· Visningar
4 037
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 827
Senast: Ceta
·
Hästvård Nu ser jag många diskussioner ang att klippa och inte klippa hästen. Och då ser jag många kommentarer som påstår att deras häst får...
Svar
10
· Visningar
1 421

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka