Bukefalos 28 år!

Klippmaskin: sladd eller batteridriven?

the_connemara

Trådstartare
Jag var helt inne på att införskaffa en Moser Avalon till min svårklippta häst, för jag ville h en batteridriven klippmaskin och den verkade tystast och "snällast". Men hur är den jämfört med klippmaskiner med sladd? För Avalon har väl ändå en "sladd" till batteripaketet? Kan man kanske få en ännu bättre (tystare, mindre vibrationer och mindre risk att nypa i pälsen) om man väljer en med sladd?

Jag har redan en mindre (Hööks batteridrivna) att klippa mindre områden med så maskinen behöver inte vara "liten" av den anledningen.
 
Sv: Klippmaskin: sladd eller batteridriven?

Jag har en Moser Avalon bästa maskin jag har använt :) har provat stora med sladd och tycker dom bara är otympliga, d e skönt att d inte e ngn lång sladd att hålla reda på sladden mellan batteriet och maskinen är en "telefonsladd" och är inte alls i vägen batteriet lägger jag i fickan så är det urvägen.

Min ena häst är oxå rädd för klippmaskinen men med denna går det jätte bra d e bara precis vid öronen som han inte vill vara med :p från att inte ens att gå att närma sig med en vanlig stor sladd maskin till att han faktiskt tycker d e skönt är mkt skönt.
 
Sv: Klippmaskin: sladd eller batteridriven?

Köpte en Moser Avalon då min häst var rädd för klippmaskinen som "klipperskan" hade. Såg att det blev ett ekorrhjul åt fel håll och behövde vända på det.

Det gick fort att vänja honom med den. Sedan är ju jag själv så lugn när jag vet att det inte finns någon risk för hästhovar på elsladdar heller...

Har aldrig haft någon maskin tidigare så jag kan inte jämföra men jag har svårt att tänka mig att det finns så många som är tystare.
 
Sv: Klippmaskin: sladd eller batteridriven?

Jag har också en Moser Avalon.
Den bästa maskin jag har klippt med:banana:
Funkar bra på rädda /känsliga hästar och jag slipper vara nervös för sladden!
 

Liknande trådar

Utrustning Nu gav våran klippmaskin från Jula upp mitt under en klippning. Så därför måste en ny införskaffas. Har ni tips på någon bra modell...
Svar
14
· Visningar
995
Senast: Bri
·
Utrustning Står i valet och kvalet kring vilken maskin jag skall köpa. Jag har gjort en del research och det verkar som om de batteridrivna håller...
Svar
15
· Visningar
1 315
Senast: Badtz Maru
·
Utrustning Min lilla klippmaskin gav upp häromdagen, och nu letar jag efter en ny. Jag hade en Sectolin som funkade bra i ett år, sen blev den bara...
Svar
19
· Visningar
3 837
Senast: caballus
·
Utrustning Skulle klippa min tjockpälsade shettis igår. Nytvättad och fin. Men innan jag ens han börja så upptäckte jag att klippmaskinen inte...
Svar
19
· Visningar
2 309
Senast: Solvind
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp