Klippmaskin som är stendöd

Ajda

Trådstartare
Min klippmaskin som är isch 4 år gammal, köpt från jula stendog mitt under en klippning av ponnyn. Sambon har kollat på den, men hittar inget fel så han tror motorn skurit.
Min fråga är... varför har den skurit? Jag har varit noga med att olja den under klippningarna.
Ponnyn hade ingen björnpäls nu och det var bara en halvklippning.
 
Min klippmaskin som är isch 4 år gammal, köpt från jula stendog mitt under en klippning av ponnyn. Sambon har kollat på den, men hittar inget fel så han tror motorn skurit.
Min fråga är... varför har den skurit? Jag har varit noga med att olja den under klippningarna.
Ponnyn hade ingen björnpäls nu och det var bara en halvklippning.
Det är en budget-maskin. De håller inte lika länge som en dyrare i bättre kvalité helt enkelt. Du har nog inte gjort något fel!
 
Det låg en halv häst i motorn sa sambon. Den har blivit rätt varm med under tidigare klippningar. Troligtvis för klen motor till pälsarna och den körde slut.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har en Delaval HCP65 (använd ca 10-15 ggr men haft den 5-6 år). Sist jag klippte så slutade den funka när jag var klar och skulle...
Svar
4
· Visningar
530
Senast: Corax
·
Tävling Hej! Jag skulle behöva hjälp med att tyda TR dressyr... blir inte klok hur mycket jag än läser. Jag är 30 år gammal o rider ponny, har...
Svar
11
· Visningar
1 728
Senast: hhere
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
363
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 113
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • bandage på katt
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp