Klister på fönster

smedsussie

Trådstartare
Har irriterat mej ett tag på att rutorna i bilens bakdörrar varit så skitiga. Bestämde mej för att tvätta rent dem.
Men, på insidan av dem sitter som något slags klister som bildar som en grå hinna och hindrar både utsikten och att kunna få ner fönstret.

Hur får jag bort detta? Har försökt med disktrasa och grön svamp utan resultat. Vill inte gärna ta ut målarfärgsskrapan...
 
INTE grön svamp. Den har man till metall - inte något annat!!

Testa försiktigt med T-sprit eller något lösningsmedel. Kanske kemisk bensin?
 
Grön skrubbsvamp repar metall, iallafall kranar och sånt. Man ska hellre ha den vita. Det har jag lärt mig av en erfaren lokalvårdare.
Ja. Suck.
Kompisen fick in en praktikant som skulle putsa de gamla fönstren på caféet. Praktikanten städade redan på ett annat ställe så det lät förtroendeingivande....
Det slutade med att samtliga gamla fönsterglas var fult repade efter sprillans nya gröna svampar :banghead: :banghead: :banghead:
Man kan bara gissa vad de skulle kosta att byta alla rutor i 1600-talshuset.
 
Ja. Suck.
Kompisen fick in en praktikant som skulle putsa de gamla fönstren på caféet. Praktikanten städade redan på ett annat ställe så det lät förtroendeingivande....
Det slutade med att samtliga gamla fönsterglas var fult repade efter sprillans nya gröna svampar :banghead: :banghead: :banghead:
Man kan bara gissa vad de skulle kosta att byta alla rutor i 1600-talshuset.
:nailbiting:

Mitt fönster har bl.a. några små cirkelformade repor men huset är 40-tal så det är väl inte hela världen...men lite irriterande. :down:
Blandaren i handfatet är också repig. :down: Jag är oskyldig till det för jag visste ju att gröna svampar repar sånt. Måste vara förra hyresgästen som gjort det för det är renoverat två år innan jag flyttade in.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 195
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 317
Senast: Calmiche
·
Hemmet Någon som har tips på insynsskydd för ett fönster? Tycker det inkräktar lite väl in mot ena grannen. Vi har enplans och dom tvåplans och...
Svar
14
· Visningar
2 134
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 153
Senast: Urigurien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp