Klolossning, prognos?

Mia_R

Trådstartare
Brorsans hund är diagnostiserad med klolossning och har fått alla tassarna opererade nu. :( Vad är det för chanser att han kan bli "frisk" igen, överlevnad? :cry:

Sv: Klolossning, prognos?

Tack, den har jag redan googlat fram, är mest nyfiken på om någon har egen erfarenhet. :(

Har ingen "egen" erfarenhet, men en bekant på bruks fick ta bort sin Rottis pga detta. Hon medicinerade ett tag, men eftersom hunden krävde så mycket aktivitet för att ha ett bra liv så slet hon ju sönder sig hela tiden. Ägaren valde då att ta bort henne.

Lycka till! Verkligen tråkig sits...

Tack, hoppas så att det ska gå bra. Alla klor är bortopererade nu. :(
Jag vet ju att en del idioter i USA amputerar klor på katter, men det är ju inte pga sjukdom hos djuret utan enbart i skallen på ägarna. :angel:

Jag vet inte så mycket om det "praktiska" kring detta. Vad händer egentligen? Börjar hunden "tappa klor" och sedan opereras dom bort? För att? Kommer det ut nya "normala" med medicinering/koständring/annat?

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
978
Senast: cassina
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 100
Senast: Grazing
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Jag har en Golden retriever-tik på 2 år som nyligen fått diagnosen kronisk inflammation i tunntarmen. Jag känner mig inte trygg med...
Svar
1
· Visningar
361
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka