Olympus
Trådstartare
Har en gammal Kloster Schöntal dressyrsadel nere i källaren som jag tänkte ta med till stallet och prova på hästen. Bra och ha som lite ombytessadel eftersom jag inte har ngn sadel som sitter 100 100. Ska försöka fixa tid hos sadelutprovare, men måste till tandläkare (med hästen) så jag prioriterar det först.
Men hur är sadlarna i bomviden. Tror att Schöntalen är 30 i bomvid men jag är inte säker, den kan vara 31 oxå. I en annan tråd fick jag veta att de motsvarar normal och normal mot vid.
Är de breda i bomvidarna? Hon har just nu vid i en Jacson Celine och dom är väl lite smalare än andra märken(?) Tidigare hade hon normal i en passier.
Och sen en (dum) fråga till; Måste köpa en dressyrgjord till sadeln med om den passar, men vilken längd ska man ha
Hästen har 130 på vanliga gjordar (om det nu spelar ngn roll) Hon är lite lättare i modellen, lite fullblodstyp, kanske ngt kraftigare.
Men hur är sadlarna i bomviden. Tror att Schöntalen är 30 i bomvid men jag är inte säker, den kan vara 31 oxå. I en annan tråd fick jag veta att de motsvarar normal och normal mot vid.
Är de breda i bomvidarna? Hon har just nu vid i en Jacson Celine och dom är väl lite smalare än andra märken(?) Tidigare hade hon normal i en passier.
Och sen en (dum) fråga till; Måste köpa en dressyrgjord till sadeln med om den passar, men vilken längd ska man ha