Bukefalos 28 år!

Knäproblem...

Ellajsa

Trådstartare
Hej! Vårdcentralen har inga tider den här veckan, så jag kan inte få någon hjälp där nu så tänkte om någon här kanske känner igen sig?

För en vecka sedan så kände jag att mitt ena knä kändes lite stelt efter att jag suttit längre stunder, men tänkte inte mer på det. Men för 4 dagar sedan så började det göra lite ont när jag suttit ner en stund men aldrig samtidigt som jag rörde mig.

För tre dagar sedan så har jag efter att ha suttit ner en stund fått en ilande ond smärta (stundvis riktigt ond) vid utsidan av benet vid knäskålen. Det börjar precis ovanför knäskålen och drar sig sedan på utsidan för att stundvis stråla ut i smalbenet.
Detta kan pågå ungefär halva nätterna vilket är oerhört frustrerande och jag känner aldrig att jag kan slappna av ordentligt. Om jag ligger i sängen på sidan och ligger "på det onda knät" så försvinner smärtan lite dock.

Det blir varken sämre eller bättre av att böja knät. Men smärtan blir nästintill obefintlig efter en natts vila.

Vad borde jag göra..?
 
Det bästa är nog att ta det lugnt och vänta tills VC får en tid så de kan kolla upp ordentligt vad det är och ring 1177 råd för vård på telefon, ska funka att ringa när som helst då de har öppet dygnet runt.
 
Hej! Vårdcentralen har inga tider den här veckan, så jag kan inte få någon hjälp där nu så tänkte om någon här kanske känner igen sig?

För en vecka sedan så kände jag att mitt ena knä kändes lite stelt efter att jag suttit längre stunder, men tänkte inte mer på det. Men för 4 dagar sedan så började det göra lite ont när jag suttit ner en stund men aldrig samtidigt som jag rörde mig.

För tre dagar sedan så har jag efter att ha suttit ner en stund fått en ilande ond smärta (stundvis riktigt ond) vid utsidan av benet vid knäskålen. Det börjar precis ovanför knäskålen och drar sig sedan på utsidan för att stundvis stråla ut i smalbenet.
Detta kan pågå ungefär halva nätterna vilket är oerhört frustrerande och jag känner aldrig att jag kan slappna av ordentligt. Om jag ligger i sängen på sidan och ligger "på det onda knät" så försvinner smärtan lite dock.

Det blir varken sämre eller bättre av att böja knät. Men smärtan blir nästintill obefintlig efter en natts vila.

Vad borde jag göra..?

Jag hade bokat tid hos en sjukgymnast. Vid problem med knän, axlar, rygg eller liknande går jag alltid till sjukgymnasten. Oftast räcker den behandlingen, men behövs undersökning av läkare så ordnar de det.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 240
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ (Nytt nick, gammal användare.) För att hålla det här inlägget från att bli en hel roman håller jag mig kort och skalar bort en del hel...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: Mandarinen
·
Kropp & Själ Hej! Är det någon här som är duktig på knän och kanske vet vad som är fel på mitt...?! Jag har en fundering kring mitt knä där jag kan...
Svar
3
· Visningar
489
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Oktober 2011 så vart jag rejält sparkad av min häst,ren olyckhändelse,men han sopa mig i backen totalt av en smäll. Jag fick världens...
Svar
11
· Visningar
5 404
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp