Knallpulverpistoler

Sv: Knallpulverpistoler

Nä, det var ju jättekul att leka med när man var liten. Nu låter dom ju knappt inte alls :(

Tack och lov och barn tycker fortfarande att de är jätteroliga! Sonen fick en i födelsedags present och han behöver inte ens knallpulvret, utan han är ute och jagar i skogen (dvs träden i trädgården) han smyger på agenter (dvs mamma och pappa var de nu råkar vara) osv...

Vad de har gjort vet jag inte men det hänger förmodligen ihop med att smällare förbjöds :bow: för ett antal år sedan.

Vad har dom gjort med knallpulvret sedan jag var barn? De låter knappt längre... :cry:
Folk började inse att ett knallpulverskott precis bredvid ett barns öra (som barn ibland gör) har ett ljudtryck som är jämförbart med ett 9 mm skarpt pistolskott på armlängds avstånd. Och skjuter 9 mm gör vi ju inte gärna utan hörselskydd... :)
Jag gillar också när det smäller, och jag förstår din fråga... men tycker ändå att den ökade medvetenheten om riskerna med högljudda leksaker är en bra sak.

Liknande trådar

Småbarn Jag ska köpa vantar till barnen och blir tokig på vad jag ska välja. De har tunna tumvantar i bomull som blir för blöta och kalla nu...
Svar
16
· Visningar
1 089
Senast: Dunet
·
Småbarn Hej, Önskar lite input här men om ni ska döma och ge kommentarer om hur taskigt det är att inte låta barnen sova med föräldrar kan ni...
Svar
17
· Visningar
1 062
Senast: Blyger
·
Småbarn Vi har en Bugaboo Donkey Duo som sjunger på sista refrängen, och det är dags att skrota den. Jag har tittat på Thules cykelvagnar. När... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 777
Senast: Seaside
·
Småbarn En kollega sa till mig idag att hon inte använder parfym för att hon har barn ( som är drygt 1 år). Är detta en rekommendation att även...
Svar
7
· Visningar
690
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025