Knöl på hamster

Status
Stängd för vidare inlägg.
Han hade en röd knöl på hakan men veterinären sa att jag skulle tvätta den och att det inte var farlig. Jag sa inte att jag tänkte låta honom självdö, jag sa att jag HELST vill att hans död sker utan lidande och att han dör av ålder i sin bur än att lida av avlivningssprutan. (:

De andra knölarna då?

Tillägg. De lider inte av avlivningssprutan. Inte alls. Så den tanken kan du släppa.
 
om det är tumörer, kommer han dö snabbt? Vill helst inte åka iväg på avlivning utan vill typ hellre hitta han död i sin bur..
Men skulle vara skönt att slippa åka och ta sprutan och att han bara dör i sin bur, låter hemskt men bor i ett fattigt hem och det verkar kosta några hundra att avliva.. så hur hemskt det än låter, hittar hellre honom död i sin bur än att betala summan, se han lida av sprutan.

Att ens tänka TANKEN att avstå avlivning av ett djur som lider för att det kostar för mycket pengar (dessutom - det är verkligen inte dyrt, och en kostnad som varje djurägare måste kunna vara beredd på) och sen uttrycka den i skrift här är det som jag tror många i tråden går i gång på. Du uttrycker också ambivalens och att du har förståelse för att han kan lida, men ger ändå uttryck för att agera utifrån snålhet och din egen bekvämlighet och inte utifrån djurets bästa.
 
Senast ändrad:
Det här är andra tråden på kort tid där djurägare av någon märklig anledning tycker det är helt okej att låta hamstrar självdö i en bur under eventuellt stort lidande. Det är ingen rättighet att ha djur, inte ens gulliga små hamstrar.

Lever du på 200 kr i månaden ska du inte ha djur. Har du inte råd att undersöka ett sjukt djur ska du inte ha djur. Har du inte råd att sätta stopp för ett lidande ska du inte ha djur.
:bow:

@Hanssonelina jag undrar fortfarande varför du måste använda dig av din systerdotters klinik?
 
Jag tror det är ett troll, hon har en häst med hål i hoven också och underliga händelser.

Jag har haft hamstrar med knölar (tyvärr vanligt med cancerknölar) och en med brutet ben (man behöver faktiskt inte alltid avliva men den behandlingen det talas om här är ny för mig, och hamstern måste regelmässigt kontrolleras av veterinär under läkningstiden).
 
Jag tror det är ett troll, hon har en häst med hål i hoven också och underliga händelser.

Jag har haft hamstrar med knölar (tyvärr vanligt med cancerknölar) och en med brutet ben (man behöver faktiskt inte alltid avliva men den behandlingen det talas om här är ny för mig, och hamstern måste regelmässigt kontrolleras av veterinär under läkningstiden).
Hoppas på det, men förstår inte varför. Har inte personen något mer vettigt att göra än det här (om det är ett troll)?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Djur Har postat innan om vår sjuka hamster som haft alla möjliga problem som en hamster kan råka ut för typ. Krokiga tänder som behövts...
Svar
1
· Visningar
803
Senast: Lyan
·
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon...
2
Svar
22
· Visningar
2 178
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag använde ett par örhängen från hm i ish 2 dagar innan hålen började bli inflammerade o såriga så jag tog ut dom och kände på...
Svar
6
· Visningar
557
Senast: Hellhound
·
Hästvård Hej! Jag behöver inte råd att besöka vetrinär eller dylikt då jag är i kontakt och har bokad tid. Min skimmel har melanom som sprider...
Svar
13
· Visningar
967
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bukekullar 23/24
  • Tälta med hund
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp