Knöl på svansen?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Annielee
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 6 168
A

Annielee

Är det nån som vet vad detta kan vara?

Var till veterinären och fick antibiotika men den har inte försvunnit.

15016649.jpg

15016647.jpg

15016648.jpg

15016649.jpg

Sv: Knöl på svansen?

Det kan vara doftkörteln som sitter på svansen som är inflammerad? Men det beror ju på var knölen/svullnaden sitter. Doftkörteln sitter typ ett par dm från svansroten på ovansidan av svansen.

Jaa, det är min teori också. Men vad gör man åt det? :)

Senast ändrad av en moderator:

Typ inget! Jaa, hmmm, jaa det verkar vara ett sår där. Nää? Skojjar du? Det ser väl jag med, men vad beror det på? Hmm, jaa... han får antibiotika i 10 dar!

om det inte har hänt ngt efter den 10 dagars kuren tycker jag du ska söka dig till en annan veterinär...
Mina svärföräldrars hund fick en liknande knöl fast på ryggen och en vet sa att det kunde vara taljksköteln som har inflamerats och att det inte var av större fara så länge den inte växte. Dom åkte till en annan vet och fick konstaterat att det var en tumör, nu är han opererad med ett stort sår...:crazy:
Kolla upp det med en annan vet.
Hoppas det går bättre för er ;)

Det ser ut att sitta lite för långt från svansroten för att vara talgkörtlarna. Men det vore ju lätt att ta ett prov på det för att se om det är tumör eller infektion. Känns lite märkligt att ge antibiotika utan att veta vad det är...

Liknande trådar

Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
479
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
815
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
567
Senast: KesoNeso
·
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
1 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXII
  • Starlink
  • Barn med magont

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka