knöl som går att flytta....

mataii

Trådstartare
För ett tag sedan upptäckte jag en hård knöl vid den stora virveln mellan magen och bakbenet..om ni förstår..;)
Den är ungefär i pingisbollsstorlek och går att flytta under huden. Hon visar inget obehag när man grejar med den, ingen feber och är precis som vanligt. Vad kan detta vara?
tacksam för svar!

Sv: knöl som går att flytta....

Ingen aning vad det kan vara, men min mamma säger att om en knöl går att flytta är den ofarlig. Kanske har hon rätt, kanske inte..

ja precis...det är det jag hört också..men man blir ju ändå lite fundersam.
En vän till mig funderade på om det kunde vara chippet i halsen som har vandrat vidare och blivit inkapslat på vägen..hmmm..Kan det över huvudtaget vara möjligt?

Min kille har oxå en knöl precis under den virveln på magen. Frågade på besiktningen vad det kunde vara men de trodde bara det var en fettknuta o jag skulle bara hålla koll på att den inte växte så skulle det inte vara någon fara. De sa att man kunde Ultraljuda den om man ville kolla lite mer exakt vad det var men så länge den inte blir större så låter jag den vara.

aah..ja det kanske det kan vara, men brukar dom gå att skjuta så under huden? Denna går att förflytta ca 20cm. Ibland sitter den uppåt höftknölen och ibland längre ner. Om den är långt nere går den liksom att "skjuta in" i magen så den försvinner, men efter ett tag ploppar den upp igen. Äckligt :confused:

Oj, nä så mkt kan ja inte röra på min! Max 5 cm på vart håll... Men passa på o fråga veterinären när du ändå har ute den för något annat ärende, kanske snart dags för vaccinering? :) Om du kan flytta den så mkt så borde det inte vara något farligt för en tumör t.ex. växer juh på något annat...

ja..det verkar ju inte som det vore jätteakut, så hon får nog vänta tills han kommer ut nästan gång ja..
Vad tror du om chipteorin? ;)

Om den är långt nere går den liksom att "skjuta in" i magen så den försvinner, men efter ett tag ploppar den upp igen. Äckligt :confused:

hihi, det där lät roligt ;) :rofl:

Det kan vara en fettknuta. En häst jag känner har en sådan som man liksom kan flytta runt, trycka in och så. Vetrinären sa att det var en fettknuta och att man skulle hålla koll så den inte växte. :)

haha...ja det kanske inte var så välformulerat, nu när jag läste det i efterhand, men du förstår vinken ;)

ok...ja den har inte ändrat sig så mkt i storlek, snarare blivit mindre vissa dagar..

Jag hade en sådan liten kula på ryggen på min minishettis, den gick att flytta runt längs med hela ryggraden å lite hit å dit. Veterinärerna visste inte vad det var, och svaret på gåtan hanns inte att lösa pga bortgång. Läskig liten pryl var det i a f, om än ej särskilt oroväckande.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
714
Hästvård Hej! Jag har hamnat i ett dilemma där jag sålde en häst för ett halvår sedan som köparen nu vill häva. Grejen hör till att hästen har... 2
Svar
27
· Visningar
4 301
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 215
Hästvård Nu när jag tog in hblstoet för att borsta så upptäcker jag att hon har knölar över hela kroppen. Ser även ut som ödem under magen. Hon... 2
Svar
22
· Visningar
2 584
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka