Bukefalos 28 år!

Königs, mäta båge?

firren

Trådstartare
Hur mäts bågen på Königs. Är det från baksidan, vid knävecket till högsta bågen eller från lägsta insidan till högsta bågen?

På mina skiljer det 2cm på dessa mått så kan vara 4cm likaväl som 6cm. Köpte dessa begagnade så skulle jättegärna vela veta.

Någon som vet? :)
 
Hur mäts bågen på Königs. Är det från baksidan, vid knävecket till högsta bågen eller från lägsta insidan till högsta bågen?

På mina skiljer det 2cm på dessa mått så kan vara 4cm likaväl som 6cm. Köpte dessa begagnade så skulle jättegärna vela veta.

Någon som vet? :)

Vi mätte nyss varann för Königs och jag fick det där förklarat. Nu minns jag dock inte.

Men jag vet att det finns info om det på calevos hemsida. Det står i infon om hur du mäter.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ni några bilder på Königs Sir med 8cm och 6cm båge? Funderar på att beställa med 8cm men börjar bli osäker om de ser för högt ut...
Svar
2
· Visningar
476
Senast: firren
·
Utrustning Hej! Har funderingar på att köpa ett par Königs stövlar men vill beställa över internet, då det är mycket billigare och finns tyvärr...
Svar
2
· Visningar
725
Senast: Equilina
·
Dressyr Hur mäts bågen på Königs stövlar? Det står 53 olika, när jag mäter baktil på stöveln är de ca 49-50cm och insidan där de är som lägst är...
Svar
0
· Visningar
660
Senast: firren
·
Utrustning Var på föreläsning för Ove Wattle (veterinär/hästtandis-extra-allt-typ). Han berättade att för att kolla din hästs bettstorlek skulle du...
Svar
4
· Visningar
2 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp