Bukefalos 28 år!

Könsmogen hankatt som skvätt på soffan:(

U

UlleGull

Snälla finns de någon här som vet hur man på bästa sätt får bort lukten av kattkiss i en soffa? Min han katt har idag skvätt på armstödet på soffan här och problemet är att soffan inte en äre min:cry: Då min familj just nu är evakuerad pga renovering av min lägenhet så är de vår hyresvärd som möblerat vår evakueringsbostad. Känns väldigt dumt att då katten skvätter ner soffan och de ska lukta apa om den. Fins de någon möjlighet att få bort doften eller?
Tacksam för alla tips jag kan få:bow::bow:
 
Sv: Könsmogen hankatt som skvätt på soffan:(

Det finns ett par olika produkter för att ta bort kiss-lukt med! Tex. Piss-off som kan köpas på många djuraffärer.

Sedan blir väl tipset att kastrera så snart som möjligt samt ha byxor på katten tillsvidare!

/Swat
 
Sv: Könsmogen hankatt som skvätt på soffan:(

Som tidigar sagts ättika. Vinäger funkar också bra , men ta då en ofärgad så det inte blir en fläck istället. Vinäger funkar dessutom avskräckande så han inte gör om det.
 
Sv: Könsmogen hankatt som skvätt på soffan:(

Dettol. Ett antiseptiskt rengöringsmedel som brukar finnas att köpa i bla. "orientaliska" livsmedelsaffärer. En flaska kostar ca 45 kr och det fungerar enligt uppgift fantastiskt. Har inte prova själv än.
 

Liknande trådar

Katthälsa Jag har ett problem nu som jag undrar hur ni skulle resonera med. Jag har två katter som vi kan kalla den vita och den svarta. De har...
Svar
14
· Visningar
3 811
Senast: Mula
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp