Bukefalos 28 år!

Köpa receptbelagda mediciner online?

När jag läser den här tråden kommer jag att tänka på Kikki Danielsson som var med i ett tv-program. Hon berättade att hon hade beställt mediciner på en sida på nätet som hon trodde var svensk eftersom det stod på svenska.
Och sen hade hon fått samtal från tullen då medicinerna kom. Jag läste sen att hon hamnade i rätten pga att medicinerna räknades som drogklassade och inte alls innehöll det som hon trodde att hon hade beställt.
Hon hade väl beställt insomningstabletter men förstod inte att de var narkotikaklassade.
Edit: Diazepam var det.
 
De, precis som jag ser väl ingen poäng i det. Har haft mina mediciner så pass länge och de har nog sett att jag sköter levaxinet och att jag ytterst sällan tar tradolan och att träffa en läkare är ju meningslöst såvida inget förändras.

Mina värden fluktuerar trots att jag tar de som jag ska. Bara i år så har TSH pendlat 0.2-3.8. Men naturligtvis så mår jag ju inte så bra heller när det svänger sådär.
 
Ring den vårdcentral du är listad på och förklara situationen. Har du tur är de snälla och förskriver medicin för någon månad så att det räcker tills din ordinarie mottagning är igång efter semestern igen. För att få p-piller för en längre tid krävs blodtryckskontroll men för bara någon månad kan kanske vårdcentralen vara behjälplig om du beskriver läget, som sagt.

Och som flera andra redan varit inne på vill jag starkt avråda dig från att beställa receptbelagd medicin på nätet från sidor som inte kräver att du har ett recept, eftersom du aldrig kan vara säker på vad du får, och i fallet med p-piller kan det ju få långt gångna konsekvenser om du använder dem i syfte att undvika att bli gravid och de inte fungerar. För att vara säker behöver du använda ett annat preventivmedel under tiden tills du får ett nytt recept, oavsett om du tar de utländska medicinerna eller inte, och då är det lika bra att låta bli att ta dem istället för att äta nåt som du inte vet vad det innehåller och därför inte kan förutsäga nåt om varken effekt eller biverkningar.
 
Nu fick jag mailsvar från nån som skrev att de inte har några tider förrän senare i augusti men att jag ska testa att gå dit och sitta och vänta och ev kunna få komma in ändå? Öhmm så viker väl en dag till att sätta mig där och glo då med andra ord. Är ju ändå så dåligt väder ute så att ehhmm det blir nog kul ;)
Saken är den att jag haft samma piller evigheter OCH jag har stenkoll på min blodtryck då jag tar det regelbundet själv (och det är lågt...)
 
Mina värden fluktuerar trots att jag tar de som jag ska. Bara i år så har TSH pendlat 0.2-3.8. Men naturligtvis så mår jag ju inte så bra heller när det svänger sådär.

Gjorde mina värden med de första ca 8 åren och ja, man känner tydligt när de inte är som det ska, men de senaste 13 åren har jag mått bra och inte känt av något knas, dvs fram tills en hop olika stafettläkare fick för sig att ändra dosen hit och dit.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp