Köpa unghäst , 2 åring

Det lutar mer åt den 13 åriga hästen då hob var fantastisk att rida. Dock har hon haft förlossnings fång då efterbörden inte släppte samt fick livmodersinflamation. Men har hört detta ej är som vanlig fång och ska påverka?
har du fått röntgenbilder? Jag skulle ta nya bilder på hovarna om jag skulle köpa en sån. Och prata med veterinärer. Även om förlossningsfång inte är samma som "foderfång" så har hovarna skadats och det kan göra att det uppkommer fång lättare, då hovarna är "försvagade" (eller ja, lamellerna).
 
Det lutar mer åt den 13 åriga hästen då hob var fantastisk att rida. Dock har hon haft förlossnings fång då efterbörden inte släppte samt fick livmodersinflamation. Men har hört detta ej är som vanlig fång och ska påverka?
Jag hade inte oroat mig.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Idag noteras att det finns 186 svenska halvblod mellan två och tre år till salu på den stora hästförsäljarsajten. Tittar man på alla...
Svar
6
· Visningar
997
Senast: Blyger
·
Foder & Strö Jag har haft min två åring på lösdrift med fri tillgång (med nät kring balen). Vilket hon blir lite rund av. Vi har ingen analys på...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 077
Senast: Twirro
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 089
Hästvård Hej! Jag provar här, alla tips mottages. Ett fullblod från Polen född 2010, importerades 2016, gick lite 110 i Sverige och hamnade...
Svar
14
· Visningar
4 920
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp