Köra transport när det är mycket snö? yes or no?

diabla

Trådstartare
Jag har planerat att åka till min första clearound med min häst imorgon! jag har planerat allt i minst detalj och är hur förbered som helst, men när jag åkte från stallet och hade lagt iordning allt, så börjar det snöa! och jag kollade på vädret och det ska snöa hela natten!!! så pratade jag med min kompis, och hon sa att det itne är nån bra idee att köra när det är mycket snö. Men jag som har planerat och förberett mig.. :cry: Jag kan redan bannan utan till till och med.

så nu undrar jag vad ni tycker? det är min pappa som ska köra och han är en van förare och har kört med hästsläp förrut, vi ska köra i ca 10-15 minuter på en saltad och sandad och plogad väg. det är vinterdäck på bilen och på transporten.

om det är jätte mycket snö imorgon så att det inte ens går att köra med bilen, så är det klart att vi inte åker.

Men jag tänkte på alla som bor längre upp i norr, ni måste ju ha snö hela tiden nästan, och ni måste ju inbland köra transport, eller hur?

så vad tycker ni? yes or no och varför?
 
Sv: Köra transport när det är mycket snö? yes or no?

Haha. Klart du kan köra. Vår kyldgräns är 25 minus, då kör vi inte. Snö har vi från oktober till maj ;) O då kör vi alltid mellan 25 o 50 mil. Enkel!

/Norrlänningarnas norrlänning;)
 
Sv: Köra transport när det är mycket snö? yes or no?

Det är "bar å åk" eller hur det nu var Stenmark sa!
 
Sv: Köra transport när det är mycket snö? yes or no?

haha jag har samma problem, dock så får vi varken sandat eller saltat på våran 2 km långa grusväg fram till asfalts vägen. offtast är det bara "våran" väg som är problemet, så fort man kommer ut på stora vägen är det lugnt, inte så roligt när amn ska på träning/tävling och så gärna vill, så förstör vädret, men snö tycker jag inte är farligt, därimot när det är isgata, då blir jag ledsen :(
 
Sv: Köra transport när det är mycket snö? yes or no?

Jag åkte hem från kurs ett år;

2 stora hästar i transporten, 8 mil enkel väg, snöade så mycket att plogbilarna inte hann hålla undan, så det skrapade under bilen. Jag fick köra mellan 30 och 50 hela vägen hem, utom i backarna då jag var tvungen att ta fart för att komma upp öht.

Ändå fick vi vid ett tillfälla lasta ur, köra upp bilen och sen lasta på igen. Det tog ganska många timmar hem och lite ont i magen ibland.
 

Liknande trådar

Träning Behöver era synpunkter! Har träning ikväll och såklart har det snöat i natt... Avskyr snöiga och hala vägar över allt annat och är...
2
Svar
21
· Visningar
3 542
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp