Körkortstillstånd

gul_zebra

Trådstartare
Ni som behövt skicka in läkarintyg pga diagnos, hur lång tid har det tagit tills ni fått körkortstillstånd beviljat/avslaget?
Skickade in ansökan komplett med intyg för en vecka sen, antar att mina diagnoser ger en något längre handläggningstid än för odiagnosticerade som jag såg skulle ta kring 2 veckor, men hur mycket längre kan det tänkas röra sig om när pappren är på plats? :)
 
Jag har jobbat som tillståndshandläggare på Transportstyrelsen.
När man skickar in ansökan så är det en dator som scannar in och "läser av" ansökan. Är allt grönt så är det en automatisedrad process men så fort man kryssat i att man har någon sjukdom eller dyl. så skickas ansökan vidare för utredning. Den hamnar då i en kö där utredare sedan plockar ärenden. Man plockar alltid äldsta först.
Det kan därför ta ett par veckor extra beroende på antal ansökningar som hopats och hur många utredare det finns som plockar ärenden.

Men inom en månad bör man ha fått ett svar :)
 
Jag har jobbat som tillståndshandläggare på Transportstyrelsen.
När man skickar in ansökan så är det en dator som scannar in och "läser av" ansökan. Är allt grönt så är det en automatisedrad process men så fort man kryssat i att man har någon sjukdom eller dyl. så skickas ansökan vidare för utredning. Den hamnar då i en kö där utredare sedan plockar ärenden. Man plockar alltid äldsta först.
Det kan därför ta ett par veckor extra beroende på antal ansökningar som hopats och hur många utredare det finns som plockar ärenden.

Men inom en månad bör man ha fått ett svar :)
Ah super, tack! :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 205
Senast: Destiny_D
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog mig 5 år att återfå beviljad färdtjänst trots att jag hade haft det flera år efter hästolyckan. Jag återfick mitt körkort...
Svar
2
· Visningar
534
Senast: IngelaH
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 010
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 668
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp