Kolla upp veterinärbesök...

uma

Trådstartare
Kan min veterinär på något sätt kolla upp om/när min häst besökt veterinärklinik innan jag köpte hästen? För att få tillgång till journalkopior krävs ju dåvarande ägares medgivande men är det möjligt att i alla fall ta reda på om eller när hästen besökt en klinik? Har hittat "fel" på hästen som jag inte fick info om vid köpet.

Sv: Kolla upp veterinärbesök...

Om allt sköts som det ska är svaret nej. Det går inte att ta reda på utan tidigare ägares medgivande. Inte ens om man är veterinär.

Å andra sidan är det kanske möjligt att de släpper sekretessen för veterinären, av behandlingsskäl. Men den infon blir ju svår att använda utan att veterinären i så fall hamnar i trubbel.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 584
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 053
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 649
Senast: Lavinia
·
Hästvård För en vecka sedan hände det dom inte fick hända. Hittade min häst med tillsynes lätt kolik men slutade med döden efter att veterinären...
Svar
18
· Visningar
2 229
Senast: Mint
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka