Kolonilott/odlingslott?

starcraft

Trådstartare
Min stora dröm är att köpa hus med trädgård. Ensamstående och boendes i en av Sveriges dyraste regioner så inser jag att det är en omöjlighet så länge jag vill bo kvar här. Har även tittat på sommarstuga i närheten, men de pengarna finns helt enkelt inte. Så jag började fundera på det här med kolonilott.. jag bor rätt bra som jag bor nu, jag har en liten rabatt (typ 2x2m) vid min uteplats, så jag kan både odla på friland och har hela uteplatsen full med krukor, men känner att det inte riktigt räcker till. Så tanken slog mig med att en kolonilott kanske kunde ge mig det jag vill ha. Helst skulle jag vilja ha en lott med stuga för att få ett litet ställe att komma bort till, men de som finns här bor jag antingen i fel kommun för, ligger för långt bort eller är på tok för dyra. I min kommun finns odlingslotter för en billig peng och det är på gångavstånd från mig, vilket funkar bra. Men jag tänkte höra lite hur ni som har lotter tycker att det är för att se om det kan vara något för mig. Funkar det bra? Hur ofta är ni där? Vad odlar ni?

Det här med att det är förening skrämmer mig lite. Jag avskyr att bo i en bostadsförening av massor med skäl, men är så illa tvungen och då känns det på sätt och vis dumt att (frivilligt) vara med i en förening till med eventuellt styrelsearbete och städdagar mm. Dessutom ser jag framför mig någon äldre brittisk nitisk tant som ska komma och klaga på allt jag gör som yngre och rätt oerfaren som jag är 😅 jag förstår ju så klart att det är olika i förening till förening, men vissa saker är mer förekommande än andra. Hur betungande är ”föreningslivet”? Hur noga är folk att man ska hålla sin lott i toppskick? Har ni grannarna springandes på er lott i tid och otid?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp