Komma igång med ridningen efter uppehåll

Jenka

Trådstartare
Efter 7 månaders uppehåll ska/har jag precis börjat rida igen! :bump:

Känner mig dock riktigt, riktigt otränad. Blir fort trött i både ben och rygg. Hästen är lite halvseg sådär vilket självklart inte gör det mindre "jobbigt"...
Ryggen har jag problem med sen flera år tillbaka då jag felbelastar den efter en skada, men gör flera olika övningar regelbundet för att stärka den (sit-ups, rygglyft och diverse övningar jag fått av sjukgymnast).
Springer/joggar gör jag hyfsat regelbundet.

Nu är det ridning 2 ggr/vecka som gäller, men är det någon som har tips på hur jag fortare får upp "ridkonditionen" igen?

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite konstig rubrik, men går det att ”träna” så att man blir riktigt rejält trött utan att träna? Bakgrund: För ca 2,5 år sedan var jag... 2
Svar
24
· Visningar
3 110
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok “Träna!”, säger de. “Det är superviktigt och bra för i princip ALLT!” Jo, jag vet. Jag är egentligen en sån som GILLAR att träna på gym...
Svar
3
· Visningar
1 272
Senast: Habina
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nej, jag kunde tydligen inte hålla mig borta från ridningen ändå. :p Även om jag fick ett infall och blixtruttnade och slutade abrupt på...
Svar
0
· Visningar
663
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 071
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka