kommando för spår och uppletande

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare vildochgalen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 2 350
V

vildochgalen

vad har du för kommando för spår? det jag hunnit med är personspår och uppletande. jag brukar säga "kör" både på uppletande och på spår. kanske är dumt med samma? vad säger ni på vardera?:crazy:

Sv: kommando för spår och uppletande

På uppletande säger jag Leeeta! och pekar med hela handen. På spår säger jag ingenting, han vet ändå. Fast jag håller iofs inte på med personspår utan "vanligt" spår.

Uppletande : "Leta apport- Utåt!"
Spår- "Spår."
Sök- Ej kommando än. Vi kommer använda "Sök".

På uppletande säger jag Leeeta! och pekar med hela handen. På spår säger jag ingenting, han vet ändå. Fast jag håller iofs inte på med personspår utan "vanligt" spår.

Nyfiken i en strut, är det inte personspår som är just vanligt spår?

Kör bara spår, använder spår som kommando, de flesta jag vet använder sök spår... (kör viltspår vilket är det jag tänker på när folk säger spår, men börjar fatta att gemene man kanske tänker på personspår... :))

tack allihopa för att ni hjälpte mig reda ut mina funderingar. ;):bow:
blir nog att köra denna då:

Spår: fortsätter med "kör" då hon börjat förstå det
Uppledande: inte hållt på med det lika länge så lägger nog in kommandot "leta" här!
Sök har vi inte påbörjat ännu men blir sök som kommando där.

Man brukar inte använda ordet KÖR till långonting annat?? tänkte om det är bäst att byta det också innan det är "too late"... så det inte blir pannkaka senare ?

tveksamt om det har någon betydelse vilket ord man använder. det ser ju så olika ut beroende på vad man ska göra ändå att det blir tillräckligt tydligt.

Liknande trådar

Övr. Hund Där vi bor finns det mycket varg. Hunden här hemma brukar vara ganska känslig och kunna reagera starkt på saker i omgivningen. När vi...
Svar
16
· Visningar
1 102
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: inverterad
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 563
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 425
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka