Kommando vid drag?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Madde85
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 829
M

Madde85

Jag har tänkt att träna drag med min hund i vinter och fick problem när jag skulle välja kommando. Vilket kommando är smart att använda när jag vill att hunden ska dra?

En jag talat med använder ordet KÖR, men det ligger inte riktigt rätt i munnen tycker jag. Jag funderar på DRAG, men ja, som sagt. Finns det något vedertaget kommando kanske?

Sv: Kommando vid drag?

Jag kör med "Mush!" eller "Go!" det är riktiga bra komandon, som de flesta slädhundsförare använder.

Jag har funderat på att använda GO. Men det känns konstigt att använda ett engelskt kommando mitt i allt svenskt. Fast ja. Drag eller go ligger just nu bäst till.

Jag brukar säga "ja kom igen då gubben" till Boris när han ska dra mig på sparken :rofl: :D

Men det kanske var för långt? :angel: ;)

Hehe. Men den lär fungera i allafall. Det är ju det jag säger när jag vill att han ska springa snabbare när vi är ute och springer.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 038
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Stötte på detta med att man kan läsa hundens känslotillstånd baserat på om svansen går till höger eller vänster. Det finns dock en sak...
Svar
4
· Visningar
485
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 612
Senast: Otherside
·
Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
3 082
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Vi som letar häst II