Kompaktkamera, vilken?

Sv: Kompaktkamera, vilken?

Ixus är peka och klicka, powershot har faktiskt istortsett alla inställnignsmöjligheter som en systemkamera har.

IOM att jag redan har en systemkamera skulel jag köpa en ixus. de är mys.

Fast jag har en gammal Ixus och det är en hel del inställningar som kan göras på den också. Ett bra komplement till en shjysst systemkamera.
Om man som jag vill ha just det, ett komplement, så vill man ju främst att kameran är liten och lätt i jämförelse med systemkameran, annars kan man ju lika väl ta med den stora :D

Om man bara vill ha en kamera, då är nog en Power Shot en bra idé, men risken är att man slutligen ändå vill ha en riktig systemkamera och så sitter man där med två stora kameror...

Knapp
Lite halvakut söker jag en billig kamera som funkar på konserter, i första hand :D
Pris - absolut inte över 2000...
Den ska vara lätt att använda:p

Ixus suger på högre isotal, därför är den inte särskilt lämpad för konserter.

Till TS:
Att hitta en kompakt för under 2000 som presterar bra på högre isotal är dödfött. Du behöver gå upp till 3000 eller mer för att hitta någon med vettig prestanda för att vara kompakt. När det gäller klassen under 2000 så spelar det inte så stor roll vad det är för något, de presterar ungefär relativt lika på höga iso.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: WildWilma
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 767
IT & mobiler Behöver en ny mobil, med bra batteritid och helst en bra kamera. Tar bilder dagligen, både på ungarna och djuren. Ofta rör de sig ;)...
Svar
0
· Visningar
422
Senast: Kilauea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 043
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka