Komvuxkurser och behörighet

SweetPanther

Trådstartare
Nu hoppas även jag på att bukes samlade kunskapsbank kan hjälpa mig!

Jag har ett slutbetyg från 2003, och jag har en hel del gymnasiekurser från 2003-2005, bl.a. från naturvetenskapligt basår, extrakurser mm. Nu funderar jag på att söka en kurs som har en behörighet som kommer från en av mina extrakurser från Komvux. Jag vet att extrakursernas betyg är ogiltiga, men är även behörigheten det? På mina sidor på antagning.se står mina gamla kurser kvar, inkl betyg, men de borde inte räknas längre (men kanske fortfarande synas?) så det gör mig osäker.

Jag har försökt googla, men det kommer bara upp saker gällande ogiltiga betyg och 1 juli 2015, och det gäller de som inte har slutbetyg, vilket jag har.

Jag borde kunna vända mig till en studievägledare, men borde jag ta det med universitet som kommer ge kursen, eller komvux i kommunen?

Tack på förhand!
 
Jag skulle kontakta antagningsenheten på det universitet där du tänker läsa. Det är de som i sista hand tar beslutet om du anses behörig till kursen eller ej så de borde kunna ge det allra mest säkra beskedet.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur funkar det egentligen? Jag hoppade av gymnasiet efter första året och började jobba, på grund av skoltrötthet och allmänt dåligt...
Svar
3
· Visningar
2 170
Senast: DeadSerious
·
Skola & Jobb Hallå hej. Varning för långt inlägg... :o Men jag har en del funderingar jag gärna skulle bolla med någon. Jag saknar slutbetyg...
Svar
13
· Visningar
2 107
Senast: Dandylinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp