Bukefalos 28 år!

Konstaterad kvarka i två stall

Sv: Konstaterad kvarka i två stall

Ja usch, o det tråkiga är ju att hästar som var på westerntävling har tydligen en häst insjuknat :( Och jag känner ett par av mina vänner som var där och är väldigt oroliga nu..
 
Sv: Konstaterad kvarka i två stall

Och ändå fortsätter stallet i Dalsjöfors att annonsera ut hästar till salu!! Undrar om de tar emot spekulanter också som sen åker runt till andra stall och tittar på fler hästar - vilket ypperligt sätt att sprida smitta! Man blir mörkrädd:eek:

http://www.hastannonser.se/showHorse.aspx?id=230118
 
Sv: Konstaterad kvarka i två stall

Ja det verkar ju så, det står dessutom att dom varit isolerade sedan länge.. Är förundrad över hur dum man kan vara egentligen. Men skulle gissa på att dom får en hel del arga svar på mailen nu när dom lagt ut nya annonser igen... :grin:
 
Sv: Konstaterad kvarka i två stall

Ja de tar emot spekulanter fortfarande, nämner inget om någon kvarka varesig i telefon eller på sin hemsida.
 
Sv: Konstaterad kvarka i två stall

Jag köpte ett sto därifrån som visade sig vara kvarkasmittad. Vilket resulterade i att hon blev asdålig och smittade 5 andra hästar, inkl min andra.
Dom informerade inte mig om något, varken när jag tittade eller hämta. Men! Hon sa att hon misstänkte, men då får man väl knappast skicka iväg en häst ^^

Nåja, detta är resultatet av dålig hästhandel. :(
Kostat mig väldigt många tusen och massa sjuka hästar. Är glad över att jag har så bra stallägare samt bra stallkramrater som stöttar mig istället för att vara arga.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Konstaterad kvarka i två stall

Kan dom inte åtalas för att inte följa direktiv från smittskyddsmyndigheten ang. isolering?
 
Sv: Konstaterad kvarka i två stall

Jo det kan dom då dom inte angav upplysningsplikten samt att dom rört pengarna. Reklamationsrätten är på 3 år och med andra ord, det finns inga pengar som hon kan ge mig. Härligt läge för min del ^^ inte..

Nåväl, har någon några tips om hur jag kan gå vidare med detta? Är lite fast i röran nu =/
Det var min stallägare som ringde dit länsveterinären förresten :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Ett fall av den neurologiska formen av EHV-1 är konstaterat i Sverige. Dessutom fortsätter kvarka att spridas.
Svar
0
· Visningar
512
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Den senaste veckan har fall av virusabort, EHV-1, och kvarka rapporterats från flera län, och det finns även flera misstänkta fall av...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Det fortsätter att florera smitta på flera orter - under veckan har man konstaterat kvarka hos flera hästar i Västra Götalands och...
Svar
0
· Visningar
273
Senast: Gunnar
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 134
Senast: Smurfoff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp