Konsten att hitta rätt stall...

Intressant tråd, då jag har stall med lösdrift som jag ser till att de inte står i lera och äter, rätt stor hage, bra ligghallar (2 st). Men jag tar bara ston eftersom jag har mina ston där och inte vill ha blandad flock (tar emot hingstar och valacker på box med 11-12 timmar ute) och jag tar mer betalt än andra i trakten eftersom jag vägrar ta hand om någon annans häst gratis. Är helinackordering för HISNANDE 2900 kr mån ink moms... Jag har 1 inackordering. Resten som hört av sig tycker det är för dyrt, för långt från stan (20 min..) osv osv. De flesta intresserade brukar tacka nej med hänvisning till att de hittat billigare ställen. Att de inte får vad de från början absolut ville ha på de ställena blir helt plötsligt oviktigt..
Jag annonserar väldigt sällan, är ganska nöjd som jag har det och arrenderar mitt stall för mina hästar först och främst. Men det finns fler som är som jag, googla runt efter stall i ditt närområde och lägg ut efterlysningar i fb grupper så kanske du får napp.
Hade du inte bott så långt bort hade jag gärna flyttat in direkt :love:
 
Lite spill blir det ju alltid. Det blir det ju i en box också. Men hygieniskt är det absolut - i alla fall för oss. Vi har en höhäck där golvet är lite ovanför marken, och tak på så det inte regnar eller snöar på grovfodret. Funkar perfekt. De tre jag har hemma i hagen nu äter upp en rundbal hö på ca 6 dagar, då är en av dem dräktig.


Bilden kan innehålla: träd, himmel, häst, utomhus och natur


Är det de tre på bilden som käkar en rundbal så snabbt? 🤔🐎🐔🐔😁😁😁
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 025
Senast: Smurfoff
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 853
Senast: Cambrie
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 176
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 566
Senast: Lhas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp