Konstiga drömmar

Jag hade en märklig dröm i morse. Dels mina normala ångestdrömmar där jag på något vis glömt bort mina spindlar och reptiler och de börjat äta upp varandra... :cautious:

Men det var också ett random avsnitt där någon konstruktionsarbetare kom över från en byggnad i grannskapet och hjälpte mig bygga ett staket. När han skulle gå frågade han om han fick hälsa på min hund, och det fick han såklart! Jag ppnade dörren och både shiban och Kailzie kom fram för att hälsa (av någon anledning var det här inte konstigt.) Karln frågade då vem den "andra" hunden var och jag svarade enkelt: "Oh, that's Kailzie, but she's dead." varpå han försökte klappa henne, men det kunde han givetvis inte eftersom hon inte var där Egentligen.

Jag var inte upprörd när jag vaknade, lilla spökhunden var ju glad och sprallig... men fy fan vad jag har gråtit under dagen. :( Varför gör våra hjärnor såhär?
 
Jag hade en märklig dröm i morse. Dels mina normala ångestdrömmar där jag på något vis glömt bort mina spindlar och reptiler och de börjat äta upp varandra... :cautious:

Men det var också ett random avsnitt där någon konstruktionsarbetare kom över från en byggnad i grannskapet och hjälpte mig bygga ett staket. När han skulle gå frågade han om han fick hälsa på min hund, och det fick han såklart! Jag ppnade dörren och både shiban och Kailzie kom fram för att hälsa (av någon anledning var det här inte konstigt.) Karln frågade då vem den "andra" hunden var och jag svarade enkelt: "Oh, that's Kailzie, but she's dead." varpå han försökte klappa henne, men det kunde han givetvis inte eftersom hon inte var där Egentligen.

Jag var inte upprörd när jag vaknade, lilla spökhunden var ju glad och sprallig... men fy fan vad jag har gråtit under dagen. :( Varför gör våra hjärnor såhär?

Såg för något tag sedan ett citat jag tänkt på då och då. Vet inte var det kommer från, om någon vet får de gärna lägga till. Men det gick i alla fall "Grief is love with nowhere to go." Det tyckte jag var både fint och klokt.
 
Såg för något tag sedan ett citat jag tänkt på då och då. Vet inte var det kommer från, om någon vet får de gärna lägga till. Men det gick i alla fall "Grief is love with nowhere to go." Det tyckte jag var både fint och klokt.
Jag har hört det förut och det är verkligen en fin beskrivning av känslan tycker jag. :heart Det var mest bara så märkligt för känslan i drömmen var inte alls intensiv, ledsam eller ens melankolisk.
Jag önskar ibland att vi visste mer om sömn och om drömmar.
 
I natt drömde jag att jag skulle köpa häst igen, vilket jag gjorde, men sen när jag kom hem med hästen och skulle lasta ur visade det sig att jag köpt en höna x1000 i size. Jag gick runt med hönan i grimma och grimskaft medans den betade och jag provsatt. Jag var ändå förvånansvärt nöjd över mitt köp. :confused:

Jag tror jag spenderat för mycket tid ute med hönsen senaste veckan… :angel:
 
En natt drömde jag att jag var volontär för att stoppa Trafficking nere i Indien. Många var emot att jag var där, högre upp som ville ha bort mig. Så sedan grep de mig med anklagelserna att jag hade våldtagit en äldre man på en buss och smittat honom med herpes. Dom ”visste” att det var jag för dom hade hittat en flaska med örondroppar till hund med recepttag utskrivet på mig utanför bussen 🤷‍♀️
 
Såg för något tag sedan ett citat jag tänkt på då och då. Vet inte var det kommer från, om någon vet får de gärna lägga till. Men det gick i alla fall "Grief is love with nowhere to go." Det tyckte jag var både fint och klokt.
Det är från Jamie Anderson som skriver Doctor Who.
"...It's all the love you want to give, but cannot. All that unspent love gathers up in the corners of your eyes, the lump in your throat, and in that hollow part of your chest. Grief is just love with no place to go.”"
 
Jag drömde att jag, kommunens geolog och en av livsmedelshandläggarna var uppe på ett berg (där min ponny för övrigt gick i en hage precis vid stupet). Vi skulle kolla på norrsken men det var ett lurigt norrsken som liksom hoppade omkring när vi tittade rakt på det. Man var tvungen att titta lite snett från sidan, snegla på det, för att kunna se.
 
Jag drömde härom natten att jag stod och tittade på ett gäng späckhuggare i vattnet. Fast sen insåg jag att det inte var späckhuggare, för de saknade de vita fälten. Och vad jag höll PÅ i drömmen för att försöka förstå vad det var för djur. Tumlare kanske, nej de är mycket mindre. Och det såg verkligen ut som späckhuggare fast ändå inte.
 
En väldigt fin dröm i natt.

Började med en vanlig "stressad i arkiv"-dröm. Vandrade mellan hyllorna och letade efter material till en uppsats. Sen öppnar hyllorna upp sig till en mer museiliknande avdelning med föremål. En kurator kommer ivrigt fram.

"Titta, titta!" och drar mig i armen till en stor plattform med en segelbåt på. En film bredvid spelar upp två personer som seglar bland fantastiska klippor och ser lyckliga ut, solar, dyker bland färgglada bläckfiskar och koraller.

Ser att det är min barndomskompis som tog sitt liv. Vi seglade tillsammans en gång och nu är han den första transmannen att segla jorden runt. Jag har inte tänkt på honom på väldigt länge, och så fick jag äntligen se honom lycklig. Saknar dig M:heart
 
I natt har jag haft en sån där återkommande dröm som går ut på att jag på något vis lurar stora massor av folk (10.000 eller mer) att gå genom fållor av byggstaket och samlas i en stor hage av byggstaket. Sen hoppar jag in med motorsåg och dödar alla. :angel:

Kanske lie kontsigt men som alltid vaknade jag hur lugn och avslappnad som helst efter den drömmen. Vet inte riktigt hur min hjärna fungerar men men :D Brukar drömma den här drömmen när jag varit stressad/ledsen/arg under en lång tid och vakna med ett lugn i kropp och sinne.
 
Igår natt drömde jag att jag och min kollega skulle starta eget företag, ett äppelmusteri. Vi skulle berätta det för chefen, som var Leif Mannerström. Vi jobbade på Ica och min kollega var så nervös för att säga upp sig. Jag försökte lugna henne med att vi alltid kunde komma tillbaka till Ica om det inte funkade med äppelmusten 😅
 
Knäppt ändå hur mycket en dröm kan påverka dagen efter.

Jag drömde att jag var på fest i ett ödehus någonstans på landet, och det var så härlig stämning. Folk dansade och snackade, och där var en man, ingen aning vem han var, som flirtade med mig och jag kände mig så sedd och uppskattad och sensuell på något vis. :love:

Nu har jag gått omkring och varit glad och haft lust att dansa hela dagen, pga min nattliga flirt med någon som inte finns :D
 
Jag drömde att jag var på ett nytt jobb som jag hade överdrivit som tusan på under anställningsintervjun, så jag var inte alls så kvalificerad som jag påstått mig vara. Var ett stort företag där man tjänade riktigt stora pengar. Jag skulle egentligen bara utöva lite enklare uppgifter som sortera post och jobba i receptionen, men eftersom min chef fick lov att åka hem hastigt pga sjukdom så tyckte han att jag kunde ju ta det där stormötet som han skulle ha under eftermiddagen. Jag visste inte alls vad det handlade om, men fortsatte ”ljuga” om min kompetens och körde på som om jag hade full koll på läget.

Hela dagen gick jag runt och hade ont i magen, sen var det dags för möte. Satt vid ett stooort bord med en massa personer som klickade på datorer, och mitt emot mig satt en vass dam som frågade om jag verkligen hade koll, för gjorde jag bort mig skulle hon förlora flera miljoner. Hon stirrade mig rakt i ögonen, men jag fortsatte bara med att jag hade full koll.

Jag fick en mapp med tre alternativ och hon bad mig välja. Jag visste inte alls vad det som stod där ens betydde, och när jag skulle uttala orden (som var rena grekiskan) så slog hon näven i bordet och skrek åt mig att jag var värdelös, att det måste vara ett skämt osv. Då blev jag förbannad och fick lite jävlarenamma, läste upp alla ord och hittade på en historia när jag tillslut valde nr 2, men vi skulle även använda lite av nr 3. Det blev helt tyst i rummet och folk började viska till varandra. Den vassa damen stirrade på mig, sen mjuknade hon och började le och applådera.

På väg ut från rummet så kom folk fram och grattade mig, och jag fattade ingenting. ”Starta produktionen” skreks det och det jublades. Jag går till en stor maskin, och tydligen så hade jag tillverkat ett hänglås med touch och fingeravtrycksigenkänning. Helt genialt, och jag blev mångmiljonär! 🤣🤣🤣😂😂😂😂😂😂😂😂😂
 
Ett brottstycke av en dröm jag hade inatt. Några elever på skolan var durkslavar i en fyrspannstävling. Vagnarna var gamla diligenser och dom satt 4 st inne i dom och for omkring för det kördes i full fart i terräng. Alla var glada och nöjda med detta upplägg.
 
I natt var jag i en jobbsituation där jag förväntades lösa ett arbetsmiljöproblem med höga ljudnivåer. En musiker var oerhört påstridig och ville att jag skulle hitta en åtgärd som sänkte ljudvolymen från hennes instrument, utan att påverka klangen och karaktären hos instrumentet. Hon ville inte riskera sin egen hörsel, eller publikens. Den typen av utmaningar kan ibland dyka upp irl ifråga om t ex trummor, bleckblås eller elgitarrer. Detta var dock en akustisk nylonsträngad oförstärkt klassisk gitarr, med ljudstyrka ungefär som ett lågmält samtal... 😄
 
Jag hade en så härlig dröm inatt. Jag drömde att jag och min kollega som jag är så förtjust i var på semester i Berlin (som jag aldrig varit i så jag vet inte hru det ser ut) vi gjorde stadsvandringar och såg på skidsprint. Det var vår och varmt
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp