Konstiga drömmar

I morse somnade jag om ett antal gånger innan jag lyckades ta mig ur sängen. Under de här sömnperioderna drömde jag i varje fall 2 gånger att det luktade mögel i mitt rum.

Då jag vaknade försökte jag känna lukten, för att ta reda på vad det var som låg någonstans och möglade. Kände ingen lukt. Då jag kom hem i kväll gick jag genast och försökte på nytt hitta mögellukten, men inget i rummet luktar konstigt. Det har aldrig tidigare hänt mig att jag drömt en lukt, men tydligen gjorde jag det :up:
 
Drömde att en kompis var arg och springande knuffade en metallvagn full med datorer (vagnen mer datorer relaterar till hennes jobb) genom en matbutik. Datorerna skallrade och hoppade på vagnen av den höga farten. Kassörskan (en vän som jobbar i butik i verkligheten) såg förskräckt ut. Sen var drömmen slut.

Jag vaknade och skrattade till - under ett yogapass 😁
 
Drömde jag åkte till simhallen o gick på bio med en ”kändis” som jag har en crush på.
Vi pratade o han skulle sända live från en festival dagen därpå.
Jag stalkade han o åkte dit för att ”råka” springa på han så vi kunde prata. På nått sätt kom en jobbig klasskarmat sen högstadiet o ”kom på mig” o börja skrika ”Nepenthe är kär i ***!!!!!”
Så jag var tvungen att döda honom…
Lite diskret.
Dock florerade ett rykte om detta som min pojkvän fick reda på.
Sa då att den här killen är ju bög! (De är han, han är homosexuell) så då släppte min pojkvänn de o jag fortsatte vara hemligt kär 🥰
 
Jag drömmer då och då om medlemmar på detta forum fastän jag inte alls träffat dem/er i verkligheten 🙈.

Inatt fick jag en get och en höna (eller om jag fick låna dem) av @Wille. Jag skulle ha dem för att det var dålig luft i stan där jag bor. En annan höna rymde och då fick jag med mig något liknande en stor, gles, spretig havrekärve som djuren älskade att äta av. Så inte "mina" djur skulle rymma.

Såg hägrar simma i något vatten och en cirka tvååring som låg i vinterklädsel på en liten madrass som flöt i vattnet.

Var lite osäker på om jag borde göra något åt barnet men beslöt mig för att det nog inte var min sak :meh:.

I drömmen tänkte jag på hägrarna som ägretthägrar men de var identiska med gråhägrar så vad vet jag.
 
Drömde att jag var fly förbannad över att min syster skulle föda barn i min säng. Min syster vill att jag ska ringa ambulans men jag snäser bara: "Var inte så dramatisk, det här löser vi själva!".
Jag gör sedan en sele av spännband som jag fäster i trappräcket högst upp i trappen. Syster får snällt hänga i den där selen högst upp i trappen :eek: Mamma tar jag på gula städhandskar och ställer på nedersta trappsteget och styr med rösten så hon kan fånga barnet i fallet. "Höger! Och så lite vänster. Där blir bra!" Bebisen flyger som en raket rakt ner i mammas famn. Succé?! :rofl:
 
Drömde en knäpp dröm. Haha. Det luktade cigarrettrök så jag öppnade fönstret o kollade ut, Nån person stod o rökte där och försökte gömma sig. Jag tog fram tfn och fotade, då blev han arg och gapade nåt, jag tog snö från fönsterblecket och kastade i munnen på honom. Då blev han ännu argare och jag puffade mer snö lite försiktigt och låtsades att jag inte kastat snö i munnen på honom med flit.
 
Drömde en återkommande dröm igen, att jag har massa kaniner som jag inte har koll på. Hittar hela tiden nya burar med alldeles för många kaniner i, vet inte när dom senast fick mat och vatten så försöker hitta något jag kan mata dom med samtidigt som jag försöker se till att de inte bråkar med varandra och skadar varandra och försöker lista ut hur jag kan ge dom mer utrymme. Stressigt värre.

Drömde också att min syster ringde och sa att hennes brf hade gjort något som hade gett området väldigt dåligt rykte och det var nu mkt kriminella och stök där. Hon sa att hennes pojkvän hade blivit attackerad 2 gånger utanför deras port och mådde dåligt över detta. Hon var även stressad över att det inte gick att flytta för ingen ville köpa lägenhet där längre. Väldigt oklart varför jag drömde detta då inget av det är ens lite sant.
 
Alldeles nyss drömde jag att min ena katt kom in med en 'kompis' i släptåg; en trädleopard. Jag blev jätteglad och inte alls förvånad att ett sällsynt asiatiskt vilt kattdjur befann sig i Sverige. Började bara fundera på vad jag skulle göra om den bestämde sig för att flytta in...
 
Jag drömde inatt att jag kom på att jag hade ytterligare tre hästar, en frieserhingst, en ung andalushingst och ett sto av okänd ras. Jag tänkta att dom kan jag sälja och få in bra med pengar så jag började borsta dom men kom inte ihåg vad dom hette. Jag lyckades iaf anmäla dom och delta på premiering. Det var ett stort område, freiser på ena sidan och andaluser på andra så jag sprang fram och tillbaka. Det var jättevarmt så när jag kom tillbaka till andalusen stod det folk och spolade honom i boxen för han var överhettad. Jag lyckades inte visa någon av dom för att jag sprang omkring men någon hade gjort det så friesern vann och andalusen kom tvåa 🤷‍♀️
 
Jag somnade om en stund på morgonen och drömde då att jag blev stoppad av två poliser och att de gnällde på att jag körde min bil från passagerarsätet och hade hunden i famnen.
Min ursäkt var att hon löper, så hon är lite extra klängig. Jag skulle få 31 000 kr i böter och de ville beslagta min bil. (Antagligen för att det var något skumt med den, eftersom jag kunde köra den från fel sida, utan att den var högerstyrd.)
Jag bad att få plocka ut hundburen ur bilen, men de skrattade åt mig och sa att den inte var min. De tyckte inte att jag såg ut att ha råd med en dyr hundbur, så enligt dem hade jag tagit lån för att köpa den och alltså var den inte min på riktigt. :(
 
Jag somnade om en stund på morgonen och drömde då att jag blev stoppad av två poliser och att de gnällde på att jag körde min bil från passagerarsätet och hade hunden i famnen.
Min ursäkt var att hon löper, så hon är lite extra klängig. Jag skulle få 31 000 kr i böter och de ville beslagta min bil. (Antagligen för att det var något skumt med den, eftersom jag kunde köra den från fel sida, utan att den var högerstyrd.)
Jag bad att få plocka ut hundburen ur bilen, men de skrattade åt mig och sa att den inte var min. De tyckte inte att jag såg ut att ha råd med en dyr hundbur, så enligt dem hade jag tagit lån för att köpa den och alltså var den inte min på riktigt. :(
Inser att jag reagerade med att förfasas över polisens agerande som om det hade hänt på riktigt 😂
 
I natt har jag drömt att jag vaknat flera gånger av att det brann. Det brann i lägenheten under, i huset brevid, i skogen brevid osv. Efter varje dröm, precis när jag antingen samlade ihop grejer för att ta mig ut eller när jag började stänga fönsterventiler vaknade jag på riktigt.
Vid 3 ungefär gav jag upp att somna om och gick upp för att vandra runt i lägenheten och sniffa efter brand, tittade ut efter något som brann osv.

Inget brann. Somnade om. Drömde att jag skapade en mordbrand, och sedan bytte om till löparkläder och skulle springa till Djurgården (som för övrigt ligger typ 20 km från mitt hem) där jag skulle springa ett halvmaraton? Ena sulan var svedd och lite smält så jag skulle springa in på en Clas Olson på vägen och silvertejpa skon? Sen mötte jag min pappa på vägen som också skulle springa men han fick hjärtflimmer och fick ställa in och då började han gråta för han blev så besviken och vi kramades.

Om jag vaknade utvilad? Nej. :cautious::banghead:
 
Först hade jag jätteproblem att somna, sen drömde jag nånting med Brösarps backar och tant (min gamla ponny som gick över regnbågsbron i höstas efter 26 år ihop :heart), fast hon var i köttbullar i en hundmatsskål som var i en kyl, och de skulle vi plocka med oss hem, men jag tappade burken så att de trillade ut och vi fick rafsa ihop de snabbt, för tunnelbanan???? skulle sluta gå, och en av snubbarna som var med hade avbrott på sin linje och ringde sin pappa i en airpod och tyckte jag skulle lyssna vid hans öra att han var en trevlig typ så han kunde följa med hem, helt oskyldigt som en kompis och tjänst för honom.
Vi börjar gå mot tåget, då blir det dag och coola gänget på ridklubben drar in på tävlingen i sin Volvo och jag blir hälften jättestolt över att snubben är där och hälften "oh no nu kommer de tro att vi dejtar, och han är 'fienden'"?
Han hade dreads, var mörkhyad och hade en vit Champions- hoodie aka 2001 och var typ 16 år. Ingen aning om hur en sån kille kom in i min hjärna! Jag var iof typ samma ålder i drömmen, men ingen aning om vad jag hade på mig.
Åh, nånstans i allt kaos med Tant
❤
var det nåt om att mitt cykellås inte gick att hitta, för pappa hade två på sin cykel?
allt är skrivet missinassen när jag vaknade efter drömmen, så det är mest svammel
Men alltså hallå hjärnan!?
 
Drömde att enda möjligheten att kommunicera på jobbet var genom maskinbrodyr på stora teddybjörnar och när jag kom till kontoret kom jag på att jag hade skickat onödigt många korta meddelanden, att jag borde använt teddybjörnarna bättre. Där satt chefen överbelamrad med jättestora teddybjörnar med korta meningar på och försökte reda ut vad det stod. Sen slut och vaken.

Högst rimlig dröm.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
488
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp