Konstiga drömmar

Jag drömde att jag och min sambo var hemma hos min mamma och hennes man. Min sambo bjöd då in 30-40 personer, när dom kom uppmuntrade han dom till att känna sig som hemma och äta all mat. Min mamma och hennes man var hemma och nej han hade inte frågat dom om detta gick bra.. Sedan samlade han och alla människor på sig alla tyger i hemmet, typ kläder, gardiner, filtar, osv. och började slita eller klippa isär dom och sedan knyta/tejpa/sy ihop olika bitar av olika tyg. Tygbitarna slängdes runt eller sprangs runt med av alla människor. Jag fick äntligen tag på min sambo i trädgården där han sprang runt med tygbitar och frågade honom vad som flugit i honom, att han inte kunde göra såhär med andras grejor. Han förstod ingenting och menade på att jag överdrev och ville förstöra allas glada humör. Jag sa då att han förstår väl att han måste köpa nytt av allt som hans gäster har förstört? Det förstod han inte och började försöka övertala mig att jag skulle köpa nytt istället. Jag vaknade av att jag röt till (både i dröm och verklighet) "Nu får du skärpa dig!!" :o

Märklig dröm eftersom min sambo i verkligheten är väldigt försiktig med andras saker...
 
Drömde att min ena häst blev rädd och hoppade i en kanal med höga kanter. Jag fick springa efter längst med uppe på marken medan hon simmade skitfort, sen kom vi till ett ställe där hon kunde gå upp, men hon yrde bara omkring. Allt detta väldigt talande för hennes personlighet.
 
Jag och två till (som av och till var Sam och Dean från Supernatural) var tvugna att hitta en plats, någonstans i USA. Vi behövde hitta platsen för att en drog som varulvar tyckte om att använda var kontaminerad med något som fick dem att gå bärsärk.

Vi använde oss av olika tekniker, kartor, bilder, inspelade snuttar av samtal, tidningsartiklar mm. Tillslut hittade vi en liten stad som vi trodde var epicentret till alltihop. Vi åkte dit (och ungefär här bytte de två andra identitet och blev några andra, en kille och en tjej).

Vi hamnade i suburbia. Vi letade och letade och blev tillslut konfronterade av ett gäng på 8-10st varulvar som tyckte att vi inkräktade på deras territorium. Ledaren av gänget var en fruktansvärt självgod typ som sa till de andra att attackera oss. Det var lite läskigt att vara i sådant underläge men ok, vi var vampyrer (ett faktum som inte dykt upp förrän här) och ganska snabba. Och hade gjort den här sortens jobb tidigare. Vi var också tvungna att ta fighten då det var en massa oskyldiga människor omkring oss på gatan.

När vi nästan vunnit (naturligtvis utan att fegisen till varulvsledare hade deltagit) hör vi ett fruktansvärt vrål bakifrån. Det är varulvsledarens bror (också varulv), som, pga naivitet tagit drogen hans brorsa hade kontaminerat. Han var helt borta och mkt våldsam, kastade bilar omkring sig (tänk typ Hulken). Jag fick tag i en liten tjej som var ute i sin trädgård och gömde henne mellan ett par hus där hon skulle vara mer skyddad.

Vi lyckades locka den bärsärkande varulven ut ur staden och fick hjälp av en stridspilot i attackflygplan som sköt en missil på honom. VI jagade sedan ifatt på varulvsledaren och fängslade honom och satte honom i en cell. En cell bland många, i ett gömt fängelse enbart till för övernaturliga väsen.
 
Jag drömde, natten till igår, att jag tappade bort en travbana. 😅
Jag och en kollega skulle dit och hjälpa en person som ramlat ned i en grop. Kommer inte riktigt ihåg hur vi fick reda på att personen var däri, men men.
Kollegan gick före och jag hamnade på efterkälke. Men jag hade ju full koll på var travbanan är. Trodde jag.

Jag gick till den tänka placeringen men där var bara bostadshus. Tittade runt och såg då belysningen till banan sticka upp bakom ett staket/plank en bra bit bort uppför ett berg. Jag börjar gå igen och när jag väl kommer fram visar det sig att det var inte travbanans belysning jag sett utan en friidrottsanläggnings.:confused:
Börjar prata med vaktmästare som jobbat där (vissa brukade visst även jobba på travet men inte just den dagen.)
Fick lite direktiv om vart jag skulle och det visade sig att jag nästan hade varit framme första gången, men hade nu gått mot fel belysning. Skulle inte ha gått rakt uppför berget utan hållt mer åt höger. Var bara att ta ut ny riktning och fortsätta att gå. :rofl:
Jag kom aldrig fram innan jag vaknade. Var så pass nära att jag stod utanför staketet, men hittade inte öppningen. 😅

Normalt sett har jag inga problem med att hitta dit, men denna gång ville det sig inte .:angel:
 
Drömde inatt att jag skulle rida en hopplektion. Men hästarna var utbytta och vi kunde välja på en tupp, höna, kossa, get eller zebra. Jag tänkte att det kunde vara bra med något som kunde flyga över hindren så jag valde tuppen (i drömmen kunde tuppen flyga iallafall) men tuppdjäkeln bara sprang som han ville och jag kom inte över ett enda hinder. Geten och zebran rök ihop under lektionen, jagade varandra och sprang igenom hindrena och kossan och hönan stod och surade i varsitt hörn. Vet inte hur drömmen slutade har inget minne av det. Knäppt var det iallafall :D
 
Drömde att jag hade bytt stall. Till ett stall med helcool galoppbana både runt spåret i ridhuset (enormt ridhus) men också ute.

Till saken hörde att om man hade stallplats på detta stället hade man också lägenhet där. Och det var en liten, men trevlig lägenhet. Enda problemet var väl att köket var utrustat med 4 spisar och en extra ugn. Två st små och två normalstora (och den normalstora extraugnen).
 
Jag drömde i natt (efter att ha slipat altanen i flera dagar) att det kom in en katt på gården som gick upp på altanen, strök sig emot slipmaskinen så den startade, sen blev den helt naken på ryggen. 🙈 Jättehemskt egentligen men i drömmen så skrattade jag (???) för det såg så kul ut, och katten skrattade med mig den också, ett riktigt människoskratt (???) med mörk, manlig, röst. Efter vi hade skrattat ett tag så startade katten slipmaskinen igen och duttade dit svanstippen så den blev kal, sen skrattade vi igen, liggandes och rullandes på gräset så där ”Tom och Jerry” asgarv.

Konstigaste drömmen ever!
 
Drömde inatt att jag skulle rida en hopplektion. Men hästarna var utbytta och vi kunde välja på en tupp, höna, kossa, get eller zebra. Jag tänkte att det kunde vara bra med något som kunde flyga över hindren så jag valde tuppen (i drömmen kunde tuppen flyga iallafall) men tuppdjäkeln bara sprang som han ville och jag kom inte över ett enda hinder. Geten och zebran rök ihop under lektionen, jagade varandra och sprang igenom hindrena och kossan och hönan stod och surade i varsitt hörn. Vet inte hur drömmen slutade har inget minne av det. Knäppt var det iallafall :D
Hur var det att rida en tupp då? 😅
 
Inatt drömde jag att jag först skulle hjälpa till att bära upp en massa grejer till mitt ex lägenhet. Själva lägenheten var jättekonstig.

Sen kom det fram att han varit otrogen hur länge som helst under tiden vi var ihop vilket gjorde mig asförbannad såklart. Då blev han arg på mig så jag fick fly därifrån med hundarna för han försökte döda oss.

Så resten av drömmen sprang jag med tre hundar i famnen och försökte hitta ett ställe vi kunde gömma oss på. Alla människor jag träffade längs vägen var tydligen på hans sida så de försökte också döda oss.. 🙄

Vaknde helt slut! 😅
 
Inatt drömde jag att jag först skulle hjälpa till att bära upp en massa grejer till mitt ex lägenhet. Själva lägenheten var jättekonstig.

Sen kom det fram att han varit otrogen hur länge som helst under tiden vi var ihop vilket gjorde mig asförbannad såklart. Då blev han arg på mig så jag fick fly därifrån med hundarna för han försökte döda oss.

Så resten av drömmen sprang jag med tre hundar i famnen och försökte hitta ett ställe vi kunde gömma oss på. Alla människor jag träffade längs vägen var tydligen på hans sida så de försökte också döda oss.. 🙄

Vaknde helt slut! 😅
Hur lyckades du springa med tre flappisar i famnen? Imponerande även i en dröm :p.
 
Jag drömde om @pepp härom natten! 😂 Jag var nånstans norröver och skulle trippa på ayahuasca, hon var någon slags trippvakt! Sen helt plötsligt var vi i ett badhus och jag var i full fart med att sälja min kropp till några minst sagt shady men, då står hon högst upp i hopptornet och skriker ”gör det inte!!!” innan hon hoppar i bassängen med kläderna på.

Minst sagt en av mina flippigaste drömmar på länge.
 
Jag drömde om @pepp härom natten! 😂 Jag var nånstans norröver och skulle trippa på ayahuasca, hon var någon slags trippvakt! Sen helt plötsligt var vi i ett badhus och jag var i full fart med att sälja min kropp till några minst sagt shady men, då står hon högst upp i hopptornet och skriker ”gör det inte!!!” innan hon hoppar i bassängen med kläderna på.

Minst sagt en av mina flippigaste drömmar på länge.

Du måste drömt fel, jag är SÅ höjdrädd 😂
 
Jag drömmer fortfarande regelbundet om mina (icke existerande) hästar jag har glömt bort.
Nu är jag så van med drömmen att jag säger mig själv, då jag mer eller mindre sovande rusar upp för att gå och ta hand om dem, att JAG HAR INGA HÄSTAR. Då fattar den drömande delen av min hjärna att det inte är någon panik, och jag kan lägga mig igen.

Märkligt nog, då blev jag aldrig väckt av det här undet de nätter då jag sov borta under påsken. Spökar det i mitt sovrum? Är det några sedan länge döda hästars osaliga andar som hemsöker mig? :cautious:
 
Drömde att jag var hos mina föräldrar och det skulle bli snö och blåst. Nån sa att det skulle bli/var 300 m/sek blåst och jag sa att det är ju orkan. Tänkte att jag vet inte om det är orkan så kände mig osäker.
Sen gick vi ut för att skotta snö. Jag hade en piassavakvast som jag sopade bort snö med från gräsmattan.
Det syntes några mörkt klädda personer på avstånd, en kom upp för grässlänten. Det var en kubansk polis.
Jag sa ”hola, bienvenida! Me llamo Rosett” och han svarade på perfekt svenska. Sen pratade vi och det kom fram fler människor, bl.a. en pojke som jag presenterade mig för och han stirrade häpet på mig.
Sen fortsatte jag prata med den svensktalande kubanske polisen och det stod en dator framför oss. Vi satt på mina föräldrars gräsmatta och jag gjorde en podd. Snön var borta och solen lyste.
Hörde mig själv prata ”poddaktigt” (så där beskrivande som de gör i poddar), samtidigt som jag spelade in oss.
Sen vaknade jag.
:cautious:
 
I natt var jag och semestrade i Ukraina. Ja, kriget pågick och med mycket ojämna mellanrum gick flyglarm eller så hördes explosioner långt borta. Jag var där ihop med min pappa och min bror och vi var där på någon form av hästevent.

Jag blev kidnappad (av ukrainarna? tror jag?) och blev tränad för att vara någon form av spion/supersoldat. Tänk typ Kingsman. Vi bodde i baracker och så gjorde drömmen ett tidshopp. Vaknade av att rummet vattenfylldes. Hoppades på att det bara var temporärt men vi var tvungna att fixa det. Inställningen hos alla inblandade (ca 10-12st) var att detta hade hänt förrut.

Vi blev sedan tagna till ett 'vanligt' hus och tillsagda att det fanns fällor och gömda bomber i huset och vårt jobb var att röja så att det blev ofarligt igen. Fick skälla på mina 'lagkamrater' då de, trots att de visste att det var minerat, bara springer in i huset.

Vi röjer ett bra tag, blir meddelade att nu är det bara en bomb kvar, och att vi har en timma på oss att oskadliggöra den. Och det görs genom att måla ALLT med guldfärg. Får skälla lite på folk för att de skall starta. Tyvärr triggar någon en vattenfälla igen och huset börjar fyllas med vatten. Men vi fortsätter måla, för vi kanske hinner färdigt ändå?

Här vaknar jag. Stressigt på jobbet, eller?
 
Konstig och konstig... inatt drömde jag om @pepp . Vi möttes och det visade sig att vi träffats tidigare då vi stått i någon typ av monter tillsammans, även om jag knappt mindes det själv. Jag tänkte i drömmen (ungefär, svårt att minnas exakt) att "OM det här skulle vara en dröm så är det otroligt verkligt". Men det var en dröm ändå. Dock känns det ju precis exakt hundra procent som på riktigt.

Just den där tanken om "tänk om jag drömmer" borde väl egentligen avslöja mig för mig själv men hittills har den aldrig lyckats göra det.

Så ingen konstig dröm egentligen, bara märkvärdigt att det känns exakt som på riktigt fastän jag nu som vaken vet att jag inte drömmer.
 
Konstig och konstig... inatt drömde jag om @pepp . Vi möttes och det visade sig att vi träffats tidigare då vi stått i någon typ av monter tillsammans, även om jag knappt mindes det själv. Jag tänkte i drömmen (ungefär, svårt att minnas exakt) att "OM det här skulle vara en dröm så är det otroligt verkligt". Men det var en dröm ändå. Dock känns det ju precis exakt hundra procent som på riktigt.

Just den där tanken om "tänk om jag drömmer" borde väl egentligen avslöja mig för mig själv men hittills har den aldrig lyckats göra det.

Så ingen konstig dröm egentligen, bara märkvärdigt att det känns exakt som på riktigt fastän jag nu som vaken vet att jag inte drömmer.

Gud vad alla drömmer om mig 😁
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag kommer ofta ihåg vad jag har drömt, både detaljer om vad som händer, tankar och känslor jag har under tiden jag drömmer. Men, de...
Svar
1
· Visningar
498
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp