Konstiga sår

jemeni

Trådstartare
Börjar med att ja veterinären är inblandad.
I somras blommade det upp två sår på min häst, såg ut som insektsbett.
Nu ser de ut som på bilden....
Behandlad mot ringorm, svamp, bakterier men inget tar det.
Just nu rör vi inte för att kunna ta skrapprov och odla.
Men i väntans tider kanske ni har några goda idéer.
 

Bifogade filer

  • DSC_0030.JPG
    DSC_0030.JPG
    219,7 KB · Visningar: 97
Fläck 2 växer det päls på men sår och lite upphöjd "skorpa" känns och syns
 

Bifogade filer

  • DSC_0031.JPG
    DSC_0031.JPG
    159,8 KB · Visningar: 90
En häst där jag jobbar hade en rätt stor fläck, vi behandlade som ringorm då hästen även hade det men den försvann inte.
Tog några år men nu är den borta utan att vi gjort något förutom visat för vår veterinär.
 
Tror tyvärr även jag på platt ink men hoppas verkligen att de helt plötsligt en dag bara är borta.
Men behöver det ändå konstaterat de sitter båda på "bra" ställen men den ena syns så bra att ha ett intyg med på tävling. (för rund ring i den storleken så skriker alla ringorm)
 

Liknande trådar

Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 379
Senast: emma-vsm
·
Utrustning Okej… Utprovad sadel. Verkar ligga balanserat och vippar inte, i stallgången. Vid rörelse (vid hand) så rör sig sadeln mycket bak, i...
Svar
11
· Visningar
1 630
Senast: caballus
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 417
Senast: verser
·
Hundhälsa Min ena utreds sedan två månader för kennelhosteliknande hosta och orsaken gäckar veterinärerna. Hjärtat är kollat (pga tidigare...
Svar
6
· Visningar
848

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp