Bukefalos 28 år!

kontakt sadel

videnlis

Trådstartare
har nån erfarenhet av kontakt sadel som säljes av samma försäljare som de flesta sensation sadlarna? ( skriver jag ut soft***dles så raderas detta??)
 
Sv: kontakt sadel

Om det är Karlslund Kontakt du menar så har jag en sådan.
 
Sv: kontakt sadel

va bra!
jag menar sofsaddles sadel (H.tohresen), dom har en ny, kontakt. har nån en sån?
 
Sv: kontakt sadel

Jag tycker om den. Den är härligt mjuk att sitta i! :)
Man tycker att den är jättebred i början, men den formar sig efter dig (och hästen) och så vänjer man sig.
Den är känsligare än en bomsadel om du eller hästen är sned, så jag t.ex får verkligen hålla koll på mig själv, så jag är riktigt centrerad och har lika mycket vikt i båda stigbyglarna hela tiden. Annars flyter den över på höger sida i bakkant (pga mig). Den är ju ganska öppen också, så man får inte så mycket mer stöd av sadeln än knästöden i framkant. Men det är ju en smaksak. :)
 
Sv: kontakt sadel

hurdan rygg har din häst? min har ganska kort och inte helt rak..
jag har ridit ganska mycket med bara barbackapad och trivts med det.
provade sensationride som jag gillade, och london barefoot som jag inte gillade. den var för bred.. sedan hade vi en wintec som var bra o helt ok att rida i, men den blev opasslig för hästen. nu e hon sadellös och mammaledigheten börjar vara över.
 
Sv: kontakt sadel

Han har lite manke, men annars ganska rak rygg. Inte jättekort kanske. Han är 139 cm hög, så han är inte så liten. Han har musklat sig fint. I början när jag köpte sadeln var han väldigt omusklad och lite "takformad" över ryggen, så då hade jag en grandeur-padd under, mest för att få upp sadeln, så det blev mer frigång för manke och ryggrad, men det tog inte lång tid innan vi kunde skippa den. Jag får beröm för hur fint han har musklat sig under de månaderna som jag haft hästen. Köpte honom och sadeln i mitten på Maj i år. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en...
2
Svar
29
· Visningar
1 322
Senast: iNHALE
·
Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
724
Senast: Bubbles
·
Relationer Jag har en syster som för ett år sedan helt plötsligt sa upp kontakten med vår mamma och började hänga ut henne som narcissist mm på...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 549
Senast: kubikmeter
·
Utrustning Min kära dam, en 7-årig PRE-korsning på ca 160 cm, är på träningsläger. Hon har verkligen börjat bli fin men då dyker dilemmat upp att...
Svar
6
· Visningar
657
Senast: Barret
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Färsk/frystorkat foder
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp