Kontoplan EU BAS -Hästverksamhet /SPCS

J

jezzibell

Hej,
Håller på och ska bokföra (precis startat företag så det är några verifikationer för 2006 som ska in).
När jag "skapar" företaget i SPCS så ska jag där välja vilken kontoplan jag vill ha... Hittar EU BAs och LRF, men då får jag upp en massa mjölknings-koder :rofl:

Vilken kontoplan ska jag markera när jag skapar företaget?
Tacksam för info
/Jezz

Sv: Kontoplan EU BAS -Hästverksamhet /SPCS

Eu bas

Du kan senare göra om den så du inte behöver ha alla konton

Senast ändrad:

Det finns inget tvång i en liten verksamhet att använda en BAS kontoplan men det underlättar mycket eftersom andra människor förstår dina kontoplan och därmed din verksamhet.

"Mjölkningskontona" antar jag är intäktskonton (börjar på 3) och kostnadskonton (börjar på 4). Nånstans i ditt program kanske du har funktioner för att kunna byta namn på ett konto så att namnet passar de intäktsslag och kostnadsslag som du kommer ha i din verksamhet.

Lycka till!

Nånstans i ditt program kanske du har funktioner för att kunna byta namn på ett konto så att namnet passar de intäktsslag och kostnadsslag som du kommer ha i din verksamhet.

Det finns och är väldigt enkelt!

Arbeta med - bokföring - kontoplan, leta upp kontot, tryck på kort/lista (längst till vä brevid "nytt" knappen) och ändra texten.

Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka