Kontrakt vid betessläpp?

M

marre79

Lite konstig fråga kanske, men hur brukar ni göra vid betessläpp, brukar ni skriva kontrakt eller något? Jag har mardrömmar om att jag släpper min tvååring på bete och när jag ska hämta honom så säger betesägaren att det är hennes häst. Han är inte registrerad än. Kan det bli så? Hur kan jag bevisa att han är min. Jag har köpekontrakt och signalementsbeskrivning men det skulle ju också hon kunna skaffa.
Är jag larvig eller kan det gå så här?
MVH Marre
 
Kontrakt bör nog skrivas, en sak du kan gör är att chippa pållen nu innan...då kan de inte bli fel!!!
 
Den risken är nog liten, men du bör skriva kontrakt iaf så du har skriftligt på vad som ingår i betesvistelsen mm. så slipper du ev. trassel senare om något skulle hända. Tillsyn, vattning, vad som sker vid ev. skador osv.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 671
Senast: co-SMAD4
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 785
Senast: NOC14
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 046
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 373
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp