konvalecent

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Binsan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 1 061
B

Binsan

tips på vad man kan ge till en häst som ska stå i minst 3 veckor och som tidigare har varit i relativt hård träning?? liten nätt häst som har svårt att hålla hullet...

Sv: konvalecent

och kanske lite lucern på det för att säkra proteinet och även för att få något i krubban...
//marti

Har du analyserat grovfoder?
Om du har en bra balans mellan energi och protein redan så hade iaf jag höjt proteinet lite grand genom lusern som någon mer skrev.
Min häst vilade ca en månad innan vi kom iväg till veterinären och hon var förvånad att hon var såpass fin i musklerna, hade bara tappat lite grand.
Men på tre veckor efter att ha varit fullt igång och med en bra foderstat ska din häst inte behöva tappa allt för mycket tycker man. :)

hösilaget liger på 9,7 MJ och 67 protein har jag för mig, 76 % ts. går förnärvarande på nästan fri tillgång i stort sett;) + lite betfor med minaraler o lite korn i..

Det låter absolut tillräckligt! Hoppas hästen blir frisk snart :)

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
2 016
Senast: tanten
·
Foder & Strö Mitt 28-åriga sto har lite svårt att hålla hullet så vi testade PAVO 18+ som ska vara speciellt anpassat för lite äldre hästar. Hon...
Svar
6
· Visningar
705
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
668
Senast: AbCdE
·
Foder & Strö Behöver tips på vad jag kan ge min häst för att han ska gå upp i vikt. Han äter så mycket hö han orkar men de räcker inte. Han har en... 2
Svar
26
· Visningar
1 395
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka