Köpa häst?

M

malo

Hej, ny på forumet. Läst i flera år men medlem först nu.

Jag är 30+ med familj. Vi kommer att flytta till egen gård nästa sommar. Mina barn rider (den äldsta är 10 år) och jag också. Både jag och barnen vill ha häst. Jag känner mig osäker på om jag klarar det. Hur mycket måste man egentligen kunna för att ha en ponny och en häst? Jag är hästvan, har ridit hela livet egentligen men ganska mycket självständigt, varit medryttare. De senaste 8 åren en gång i veckan på ridskola och en gång i veckan lufsat i skogen på Nordsvensk. Jag har gjort det mesta. Tagit hand om sår, lastat, storstädat stall, haft hand om sto med föl, longerat, broddat, lindat ben....Jag är säker i sadeln och älskar dressyr och kan mycket i teorin men jag har en usel sits. Riktigt usel sits alltså. Kan man ha egen häst när man är som jag? Vill nån sälja till mig? Jag tänker mig ett stort lite äldre halvblod (jag är lång). Jag gillar stora, lite tröga hästar. Det ska inte vara en promenadhäst. Jag vill kunna rida dressyr för tränare men det kan vara en gammal ridskolehäst eller liknande. Klarar man det?

Sv: Köpa häst?

Jamen så kul! Bo på landet och ha häst. Klart att du klarar det!
Men hade du tänkt att barnen oxå skulle kunna rida så kanske ett halvblod är lite för stor?
Varför inte en D-ponny? Du har ju haft hand om hästar innan så det klart att du klarar av att ha en egen!

Lycka till! :bow:

Sv: Köpa häst?

Som jag läser av det du skriver så kommer du klara dig utmärkt. Kan jag så kan du. Jag har lyckats hålla två hästar friska och lyckliga med samma nivå på hästeriet som du verkar ha. Kan bara säga grattis till din kommande häst för det är klart du ska bli hästägare ;)

Vill du ha lite extra stöd i hästeriet så hyr ut en stallplats om du har möjlighet i ditt blivande stall. Alltid kul med lite sällskap och avlastning.

Mvh Voff ( med en taskig sitts)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så sugen på att ha egen häst igen, men skulle isf vilja ha en häst som mitt barn också kan rida på ibland. Barnet är knappt 120...
Svar
18
· Visningar
1 596
Senast: Roheryn
·
Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 457
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 521
Hästmänniskan Ni vet när man vill ha något riktigt illa och det då verkar som alla andra i världen har det förutom du? Känns verkligen som varenda... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 422

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka