Köpa laptop

Nebraska

Trådstartare
vad ska man tänka på?
Jag är högst normalanvändare av datorer och inte särskillt tekninsk.
Vilket mobilt bredband är bäst att skaffa?

Sv: Köpa laptop

Inte så mycket konstigheter. Alla tillverkare har problem med sina datorer då och då, det är den som gör det bästa av situationen som jag personligen tycker är bäst, därför har jag gått över helt till Dell då de har en förstklassig service som jag inte upplevt med någon annan tillverkare jag har haft (Har haft en del).

Kom också ihåg att i princip alla operativsystem som säljs med konsumentdatorer är 32 bitars och kan därför enbart addressera 3,5 gigabyte ram, och då ingår grafikkortets ramminne i detta. Alltså om du har 256 mb grafikkortsram kan datorn enbart addressera cirka 3.2 gigabyte ram, så att köpa en dator med 4 gigabyte ram är förmodligen lite onödigt. 3 räcker gott.

En bra processor är såklart A och O. Köp en Dual core processor så har du förmodligen så det räcker länge.

Lycka till.

Det bästa är om du kanske kunde låna nån kompis mobila bredband? Bara för att se täckningen. Annars gå in på operatörens hemsida för att kika på täckningen.

Men det kan vara bra att veta, vissa op säger att de kan leverera 7,2 mb, men det stämmer i princip aldrig. För att få ut en sådan hastighet måste du sitta i masten med datorn i knäet, mitt i natten och ingen annan få surfa samtidigt. Det innebär att bor du i ett område där det inte finns så många master och nätet inte är utbyggt så kanske du får samma hastighet som med ett uppringt internet, dvs 0,056 mb.

Jag undrar varför du ska ha mobilt bredband överhuvudtaget? Reser du mycket då du vill surfa oavsett var du befinner dig? Eller kan det vara så att du menar trådlöst bredband? (Som var fallet i en annan tråd) :)

Det sura är att jag måste köpa till Words för en tusing :crazy:.
Det är ju inte mycket glädja för mig att det ger licens till tre datorer,då jag bara ska köpa en. Finns det något billigare alterativ?

Liknande trådar

IT & mobiler Ni som har bredband på bundet avtal hos Tele2, kolla eran mail!! Det har gått en propp i huvet på nån chef på Tele2 för de tänker höja... 2
Svar
25
· Visningar
1 053
Senast: Enya
·
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: lytesout95
·
IT & mobiler Jag ska flytta och måste då ha mobilt bredband. Men, frågan är - hur mycket är normalt att man gör av med på en person? En hel del... 2
Svar
24
· Visningar
1 016
IT & mobiler Någon här som vet om man kan göra något åt att laptopens bildskärm tappar ljusstyrka? Kan man åtgärda eller byta ut skärmen på något...
Svar
2
· Visningar
165
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka