Köpa ny sadel...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare fälttävlansnörd
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 764
F

fälttävlansnörd

Ska nu införskaffa ny hopp/terrängsadel till ena hästen.

Vill höra vad ni har för tips på olika sadlar, OAVSETT vad ni
har haft för "modell" på hästen, de kan jag lösa själv i slutändan.

Ska vara svart, gärna finnas med stigläder och sadelgjord från samma märke och inte kosta mer än typ 15.000 kr.

Sv: Köpa ny sadel...

Kom igen nu, jag är väl inte ensam på denna sajt om att äga en hoppsadel?

Jag har dålig koll på hoppsadlar eftersom jag rider dressyr.
Men eftersom i princip alla hoppsadlar finns i svart och du kan tänka dig att lägga
ca 15 000:- kan du ju få i princip vilken sadel som helst nästan, speciellt om du kan tänka dig begagnad också då är ju utbudet enormt brett. Skulle rekommendera dig om att ta kontakt med en sadelutprovare/sadelmakare eller liknande som kan hjälpa dig att hitta en bra sadel som dessutom ligger bra på hästen eller kanske det finns någon ridsportbutik där du bor som ordnar typ "sadelutprovardagar" ?

Vet dock att olika varianter av framför allt Prestige förekommer i vårat stall Mycket.
Även Butet. Och så Hubetus och Stübben, men de är ju inte riktigt lika "exklusiva" eller vad man ska säga.

Jag ÄLSKAR Lemetex Stylist (den gamla jag provred var ifs så hård att det kändes som jag hade blödande köttsår i baken efteråt ;) men de nya är mkt mjukare..) Sitter helt perfekt i den. Annars gillar jag också Stubben Siegfried CS och Passiers hoppsadlar (tycker väl alla är ganska lagom på alla sätt och vis, däremot hade PSL kunnat avra mjukare)

Jag gillar Amerigo och Dominus. Sominus är inte så värst dyr, men Amerigo är bättre att köpa begagnad. Kolla gärna in hemsidan www.ridin.se .. :)

Liknande trådar

Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
663
Senast: Honey07
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 543
Utrustning Vill börja med att jag håller på att leta efter en sadelutprovare men vill gärna höra och få tips vad som kan passa min häst. Jag letar...
Svar
8
· Visningar
566
Senast: warg
·
Utrustning Japp, då var det dags för det näst svåraste inköpet när det gäller hästar. Sadel. Jag har köpt en ung häst som både ska växa mer och...
Svar
5
· Visningar
446
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31