Köpa nytt släp!!!

my2004

Trådstartare
funderar på fautras, Thule eller Boj! Men tänker även på Humbaur och Mustang. OM vi bortser från priset! vilket skulle ni köpa? Vill ha ett rymligt släp i bästa kvalitet o rymlig sadelkammare!:confused:

Sv: Köpa nytt släp!!!

Beror helt på vilka förutsättningar du har. Hur mycket vill du kunna lasta? Hur mycket får du/bilen dra? Vad behöver du för bekvämligheter? Ska du köra föl? Med eller utan mellanvägg? Många olika hästar, eller mest samma hela tiden? Kör du långa sträckor eller korta?

Jag skulle ha valt en Thule eller boj, den som passade mina förutsättningar bäst.
Många andra släp känns så klena och plastiga.

Jag har BE-kort och rejäl bil! har 1 lättlastad häst som jag åker på träning regelbundet med, ett par ggr om året kanske jag åker 40 mil (fram o tillbaka).
Jag vill att den ska vara snygg, rejäl med gott om utrymme fram. Ha en bra sadelkammare som rymmer mkt grejer, inte en liten trång som man knappt kan hänga in sadeln i. Det känns som step up/kombiramp vore bra då vi ofta lastar en pall torv /Hösilage i den. GOD VENTILATION!!! min häst hostar ibland, så ska den gå bra bakom bilen och vara i bra kvalitet. Funderar på betäckning framöver, det är bra om man räknar med att köra två ibland, även om jag sällan gör det nu!:bump:

Då tycker jag du ska titta på Boj Classic. Rejält stora utrymmen, sadelkammare och garderob men ändå gott om plats mellan frambom och vägg. Ljus, går att få med extra fläkt och extrafönster. Kombiramp, dörrar bak (bra till föl). Går att köpa till helbom fram (för att köra utan mellanvägg).

Klarar av ett rejält frispel av en tung häst, gedigen konstruktion.

Hm, tja BOJ classic.... är det inte lite väl stort? vad tror du om Bravo med sadel o klädkammare? alt thule premium grand prix? fast då har jag ju ingen kombiramp förvisso...det går inte att få den i kombiramp va? hahaha, jag hittar bara megatransporter! mitt lilla sto på 160 cm:rofl:

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 292
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 886
Senast: Murray
·
Utrustning Insett att schabrakgarderoben behöver förnyas… Ska sälja av Ps schabraken för de glider som f*n på nya hästen🫣 Det är liksom hela... 2
Svar
22
· Visningar
1 416
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
628

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka