Köpes-/säljesannonser med snabbt resultat-hur?

Ponnytant

Trådstartare
Någon som har ngt bra tips - ex vis hur man kan formulera sitt första svarsmejl till intressenter så att man sållar bort ev "mejlvänner"? Ni som är vana "köp-/säljare" via radannonser - hur gör ni?

Jag har haft flera annonser utlagda för köp/sälj/byte (sadlar och annan utrustning) - jag har också köpt en hel del. Ibland har det gått snabbt och bra, men ibland är det som förgjort. Varje mejlsvar resulterar i nya frågor (väldigt ofta finns uppgifterna i annonsen). Det har hänt vid flera tillfällen att jag till slut inte orkat hålla det på alla svar och vem som frågat vad och tagit bort annonsen.

Sv: Köpes-/säljesannonser med snabbt resultat-hur?

Ett sätt är att skriva att man inte accepterar bud under xxxxkr. Då sållar man lite tycker jag.
Men jag vet vad du menar.
Även efter de skriver att de inte är intresserade så fortsätter frågorna.
// Linda

Det har hänt att jag frågat om saker som stått i annonsen :o

Men då har annonserna så gott som alltid varit ganska röriga.

Jag brukar inte få så mkt frågor på mina annonser men jag brukar spalta upp alla fakta kort och enkelt, brukar även ha så många tydliga bilder det går att ha.

En annons från mig ser ofta ut såhär:

Dressyrsadel säljes!

Märke och modell: Prestige Hippos Dressage
Bomvidd: 35
Sätes storlek: 17"
Färg: Svart
Skick: Fint skick men använd.
Pris: 8000kr

Frakt: 259kr

Jag lägger ut mycket på Tradera just för att slippa massvis med mejl. Av nån anledning mejlar Traderare mindre.

Om jag säljer något så svarar jag på första mailet en potensiell köpare skickar och så skickar jag med mitt mobilnummer om de skulle undra något mer och sen svarar jag inte mer om de mailar igen.

När jag köper något så vill jag gärna prata med dem i telefon också om det är tillräckligt intressant.

Bra sätt fjordtokan. Jag ska vara tydligare med att att hänvisa till telefonsamtal. I sommar har det varit "värre" än vanligt. Kanske sitter folk i regnet och skummar annonser och svarar även om de bara är "halvintresserade".

Bl a har jag annonserat en hoppsadel (Globus Clic) för sälj ev byte till en Globus eller Wintec allround alt dressyr. Priset var OK - välvårdad sadel i populär storlek (3.000). Jag trodde det skulle gå ganska smidigt när jag fick över 20 svar direkt, både för köp och byte. Men sedan började karusellen med frågor och nya frågor..... Dessutom droppade det in fler svar under tiden som även de "urartade". Jag bestämde mig till slut för att behålla sadeln (som är bra och passar hästen) kanske kommer jag hoppa någon mer gång i livet.... :-).

Om jag genast hänvisat till BARA telefon och sedan inte besvarat nya mejl från samma person hade det varit mycket enklare. Tack!

Så gör jag med oavsett om det är häst eller en pryl. Svarar på första mailet och sänder med mobilnummer.

Tillägg till ovanstående - jag köpte en Wintec allround av en av dem som svarade, så på sadelfronten är det lugnt. Om jag bestämmer mig för att sälja så småningom lägger jag ut en annons, men det är inte aktuellt just nu.

Liknande trådar

Gnägg Nu kära vänner har jag råkat ut för ett problem som känns både fånigt och ytligt, nästan pinsamt til och med. Men jag bjuder på det och... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
17 599
Senast: BornAgain
·
Hästmänniskan Just nu är det återigen en annons ute där någon vill köpa häst till ett mycket lågt pris. Kollar man upp "köparen" det minsta lilla så... 2
Svar
35
· Visningar
5 725
Senast: Donnaline
·
P
Ekonomi & Juridik Hej, Jag har en del saker som jag skulle vilja få lite synpunkter och kanske till och med svar på. Det rör en vän som haft häst i... 2 3
Svar
45
· Visningar
8 981
  • Låst
Islandshäst Efter att ha lusläst annonser, kollat uppgifter/färger mm under ett par månaders tid så har jag jag sett en hel del tveksamheter... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
13 868
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka