Köra i England

Sv: Köra i England

Jag har kört i England, men var inte så jättemkt trafik där jag var. Svårast var när man skulle svänga eller köra i en rondell då man automatiskt vill åt andra hållet annars var det inte så svårt tyckte jag.

Jag har kört bil både i Storbritannien och på Nya Zeeland (som också har vänstertrafik). Min upplevelse är att man vänjer sig fortare än kvickt!

Stora korsningar med många körfält var dock lite klurig... På NZ var det många broar som bara hade ett enda körfält att samsas om och där ville jag gärna hålla höger istället för vänster när jag körde av bron igen... Väl hemkommen från NZ fick jag dessutom lite problem i rondellerna här hemma... lustigt nog kände jag mig inte längre säker på från vilket håll bilarna skulle förväntas komma! Men det gick ju efter efter ett par veckor.

kl

Som tidigare snagt, det går himla fort att vänja sig! Bra om man kan åka med någon lite innan så att man ser lite hur det går till så det inte kör ihop sig i hjärnan.
Sen blir det tufft när man kommer hem igen, man måste tänka himla mycket. Det lossnar lite från ryggraden och jag är inte bombsäker på vilket håll jag ska kolla åt när jag går över gatan trots att jag snart varit hemma i ett år.

Man vänjer sig snabbt. Jag brukar ha i bakhuvudet att om jag kör ska jag vara närmast mitten av vägen när jag blir förvirrad över höger och vänster :)

Man vänjer sig snabbt. Jag brukar ha i bakhuvudet att om jag kör ska jag vara närmast mitten av vägen när jag blir förvirrad över höger och vänster :)

Så tänker jag också. Har kört mycket bil i Nya Zeeland under nästan ett års tid och man vande sig väldigt snabbt vid att köra på vänster sida, hade det betydligt värre när jag skulle ställa om till högertrafik igen. :p

Liknande trådar

Mat Hej Nu behöver jag lite hjälp igen. Jag har googlat mig blå utan att riktigt förstå då min engelska inte når hela vägen. Jag ska resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 965
Senast: Sel
·
  • Omröstning Omröstning
Relationer Om man är bilägare och singel är det ju rätt självklart att man kör själv, men när man lever i ett förhållande och delar hushåll, vem är... 7 8 9
Svar
173
· Visningar
6 260
Senast: Mia_R
·
Fordon Jag har en moped bil (js60) och ibland när jag startat bilen och ska köra så börjar motor lampan blinka, i dom här bilarna är alla...
Svar
2
· Visningar
558
Senast: Youmeoh
·
Ekonomi & Juridik Hej, Någon som vet hur det fungerar att importera häst till Sverige från England. Behöver man exv betala moms 25% vid import? Har...
Svar
2
· Visningar
870
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka