Korsnings %

Josssefine

Trådstartare
Hanen är 50% Kinesisk och 50% papillon

Tiken är 75% kinesisk och 25% Cihuahua

Hur blir % på valparna då?

Är inte min hund som ska paras, utan en kompis.. Är dock inte säkert..

Sv: Korsnings %

Hur många % av var ras som kommer finnas i valparna?

Jadu ja vet inte..Hon ville bara ha reda på det..

Det är dessutom INTE säkert att hon ska para, blir troligen inte..

okej, hur räknade du ut det?

Hon vill ta valpar på sin tik, så va det en hane som va korsning mellan papillon och kinesisk nakenhund som hörde av sig, så ville hon bara veta % på hur valparna blev.. det är inget som är bestämt..

Hon vill helst ha en renrasig hane, men eftrsom henns hund har 25% Cihuahua i sig kan hon inte lämna den till t.ex en kennel om tar emot tikar, eftersom det är en korsning..

Fast i realiteten nedärvs ju inte egenskaperna så, så det är ju mest något man säger.

blir inga valpar kan jag berätta..

har själv en tikm som e dräktig, men den e renrasig.. så blir även valparna..

Menar såklart den första. Du skrev ju att din tik väntade renrasiga valpar. Tycker att %-funderingarna är rätt onödiga då det gäller blandraser eftersom det ändå är ett lotteri vilka egenskaper valparna ärver, både vad gäller utseende och övrigt. Bra att det inte blev någon kull för %-hunden.

Ja, jag är emot blandrasavel.....

oki.. menar det:p haha..

Hm jo till viss del är jag med det, men tyvärr tror jag att en hel del korsar 100 olika småhundar med varandra för att få en liten hund vilket är = säljer bra, för folk vill ha små knä hundar..

Liknande trådar

Hundavel & Ras Vi står på kö på en hanvalp, och har varit med från start, redan i september tog vi kontakt med uppfödaren som väntade på att tiken... 4 5 6
Svar
105
· Visningar
11 732
Senast: Zoya
·
Hundhälsa Har en tik och en hane sedan några år tillbaka. Ikväll lyckades de smita ihop och para sig! De hade precis lugnat ner sig lite, i en...
Svar
14
· Visningar
1 845
Senast: lilstar
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 326
Senast: TantAgda
·
R
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två... 2
Svar
26
· Visningar
2 598
Senast: Raderad medlem 147980
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI