Korstygnsbroderier

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare MCP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 527

MCP

Trådstartare
Vänder mig till bukeoraklet igen för en fråga.

För något år sedan läste jag i någon tidning om en tjej som gjorde korsstygnsbroderier, traditionella till utseendet, men med lite mera "otraditionella" texter, om man säger som så.:p
Vet någon vem/vad jag menar, och om hon är aktiv ännu (och om/var man kan köpa alstrena i så fall). Alla tips mottages tacksamt. Försökte googla, men allt jag hittade var broderikit, inga färdiga alster så att säga. Frågar för en väns räkning (som inte är speciellt handarbetande av sig) :D

Sv: Korstygnsbroderier

Det är inte så svårt att lära sig brodera, och bokstäver gör du efter mönster så det är bara att räkna och sy. :)

Jag har funderat på att göra lite gerillabroderier, är så himla häftigt. :)

1393933_589291634449844_2022328938_n.jpg

Svarar alla.

Ursäkta att jag inte svarat tidigare, har haft lite ont om tid. Just fuldesign var en av sidorna jag hittade, men som jag såg så fanns det bara kitt där. Saken är den att kompisen en gång nämnde att det vore roligt att ha typ en väggbonad i klassisk stil, men med "ful" text, och då kom jag att tänka på den tjejen som jag läst om, och tänkte se om hon ännu var aktiv. Jag tror dock inte att han har så starkt sug efter en bonad så att han vill brodera en själv :p och jag är en katastrof när det kommer till handarbeten :D skulle jag dock någon gång börja brodera, så är det just typ gerillabroderier :D

På Designtorget kan man köpa och sy själv :) Lite enklare än den det är bild på ovan men ändå rätt kul!

Liknande trådar

M
Träning Jag behöver verkligen hjälp och vet inte hur jag ska bära mig åt. Alla råd mottages tacksamt... :( Ca 1 månad sedan köpte jag en ny... 2 3
Svar
47
· Visningar
7 528
Senast: Appetax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka