Korta en pullargrimma?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare sandrew
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 796
S

sandrew

Hejsan!
Jag köpte ett jätte fint träns till min lilla sötnos, och själva tränset passar, utom pullargrimman. Tränset är slutsålt, och de säljer inte pullargrimmor löst i den färgen i affären här vid oss, så jag undrar om man kanske kan lämna in pullargrimman, så de kan korta spännet, hos en sadelmakare eller liknande? Det är alltså så stort att man inte ens kan göra nya hål, spännet är alldeles för långt för min lilla dam.
Så ja, tror ni man kan göra så?

Sv: Korta en pullargrimma?

Ja lämna in det och se vad dom kan göra. Dom brukar vara duktiga på att fixa sånt. Iofs har jag bara lämnat in för lagning men det det har blivit bra!

Ååh, nu fick jag upp hoppet igen! :)
tack!:bow:

jag har typ samma problem köpte ettt träns med pullargrimma på Hööks och remmen runt nosen var aldeles för lång och den går ju inte att göra nya hål på! en kompis köpte med det innan os och de fick lämmna in de då de med var stort där! samma med hennes kompis så vi ska med lämmna in det! de måste vara "fel sytt" eller vad man ska säga! dessutom e pannbandet för långt! de står ju ut från pannan typ 2 cm! nån som vet if de går å göra nått åt?? de e ju strass på pannabandet (de e hjärt tränset från hööks man kan nog se de på hemsidan!) liksom som en kedja i hjärtan som sitter fats på pannbandet men kan sadelmakaren klippa av den en bit och typ korta pannbandet tro??!:crazy::D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 085
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Ber om ursäkt redan från början om det här blir långt, krångligt och invecklat. Mitt självförtroende och självkänsla är för närvarande... 2
Svar
26
· Visningar
3 277
Senast: Kiwifrukt
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar... 2
Svar
32
· Visningar
13 525
Senast: Milosari
·
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en... 2
Svar
24
· Visningar
4 886
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka