Kotledsinflamation och artros?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare svartis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 506
S

svartis

Hur ser prognosen ut för en sådan häst? Finns det hästar som blir går att träna efter det?

Hur ser prognosen ut för en sådan häst? Finns det hästar som blir går att träna efter det?

Det finns de som funkar fint livet ut och det finns de som måste tas bort.
Det beror helt på var det sitter, hur mkt, hur väl man förmår träna så belastningen på problemområden minskar, ev vilka tillskott man ger etc.

Bäst prognos bör du få av din veterinär som vet mer om just din hästs problem.
Man kan behöva lägga om sin träning helt. Då kan det behövas tränare bra på just rehabträning.
Lite som en sjukgymnast kan krävas för oss vid skada. Då kanske vår vanliga gym-tränare etc inte kan nog om just sån träning. Det är samma med hästträningen.

Liknande trådar

Hästvård Hej. Är det någon fler som har häst med artros i halskotpelaren? Givetvis har vi kollat upp detta och fått en diagnos och fört en...
Svar
6
· Visningar
593
Senast: Lavinia
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Artros beskrivs som hästens vanligaste sjukdom. Nu finns månadens kunskapsvideo från SLU och SVA tillgänglig via Hippocampus.
Svar
0
· Visningar
226
Senast: Gunnar
·
Kropp & Själ Jag är ett stort fan av kosttillskott till häst. Såg bra effekt när jag gav Naf Superflex till min gamla häst. Och min kompis gav Krafft...
Svar
9
· Visningar
443
Senast: alazzi
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Artros är en av de vanligaste ledsjukdomarna som kan drabba din häst. Men vad innebär egentligen diagnosen, och hur kan du som hästägare...
Svar
0
· Visningar
203
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka