Kotledsinflammation

fijja

Trådstartare
Min häst har (förmodligen) kotledsinflammation vänster bak. Har varit på klinik och hon är behandlad för det. Vila 10 dagar och sen skrittas 4 dgr å sen rida som vanligt en vecka å sen in till klinik igen.
Blir ju mörkrädd när ja läser på buke om utdömda hästar och så, hjälp!! tänk om hon inte blir bra!!!Har känt lite diffusa konstigheter i vänster bak under en längre tid, och folk har sagt åt mej att sluta larva mej, och att det inte är någon fara osv osv osv

Att ja inte åkte in med en gång!!!! Aldrig att ja väntar igen om ja känner något konstigt! Endast snålheten sätter ju stopp :(

Någon som har häst som har /har haft samma problem?

Sv: Kotledsinflammation

Min häst har haft många kotledsinflammationer både bak men mest fram. Dessa har troligtvis alla varit sekundärreaktioner på strålben, rygg etc.

Jag vill inte kritisera dig men nästa gång: Följ din magkänsla!!
Folk har tyckt att jag känner efter för mycket och fjompar mig men VARJE GÅNG jag har åkt till vet har det varit något så jag tror att man är bättre på att läsa av sin häst än vad man tror...

Sen ekonomin...:eek: Det är dyyyyrt att ha häst helt enkelt!

Hoppas att din häst blir bra fort!:)

Sv: Kotledsinflammation

Jo jag har verkligen lärt mej min läxa å kommer alltid hädanefter att följa magkänslan. Inte fråga en massa folk vad dom tycker!
Tack för svar :)

Liknande trådar

Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 228
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter... 2
Svar
23
· Visningar
2 275
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 866
Senast: Freazer
·
Hästvård Jag vet att man inte ska spekulera men i väntan på veterinärtid kan jag inte göra annat 🫣 Hästen blev i princip blockhalt vänsterbak...
Svar
13
· Visningar
1 252
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka